×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش همنوا، حسن گلی در دومین نشست اتاق فکر برگزاری روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار که با حضور جمعی از فعالان و صاحبنظران فرهنگی و هنری استان برگزار شد، ضمن اشاره بر اهمیت تعریف شکل و محتوایی متفاوت و غنی‌تر از سال‌های پیشین در برنامه‌های ویژه روز ملی شعر و ادب، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر ادارات و نهادهای فرهنگی برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

وی، تولید محتوای فرهنگی – ادبی مناسب برای ارائه توسط رسانه ملی  با پرداختن به موضوع همزمان بودن  مناسبت روز ملی شعر و ادب با اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) و ایجاد هماهنگی بین این دو مناسبت را با پرداختن به اشعار مرثیه و آیینی قله های شعر و ادب فارسی  و استاد محمدحسین شهریار، فرصتی ارزنده و درخور عنوان کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، استاد شهریار را از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی و ادبی آذربایجان و ایران برشمرد و گفت: روز ملی شعر و ادب فرصت مغتنمی است تا ضمن گرامیداشت  یاد و نام بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی، اشعار استاد شهریار و اندیشه متعالی وی بیش از پیش مورد مداقه اهالی فضل و فرهنگ قرار گرفته و زمینه آشنایی نسل جوان با شخصیت ادبی و شعری این شاعر شهیر فراهم گردد.

در این نشست پیشنهادات مختلفی از سوی صاحبنظران و اعضای اتاق فکر جلسه برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های ویژه این روز ارائه شد.

گفتنی است آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب همزمان با بیست و هفتم شهریور برگزار خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.