×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
آمریکا هنوز پاسخ به شهادت رساندن حاج قاسم را دریافت نکرده است

به گزارش همنوا به نقل از فارس، سردار محمّدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در برنامه «بدون توقف» که ششم مهرماه از شبکه سه سیما پخش شد، در پاسخ به این سؤال که «پاسخ سپاه به شهادت سردار سلیمانی چه بود» گفت: پاسخ این است که آمریکا باید از منطقه برود و می‌رود، عین‌الاسد تنها اعلام اراده جمهوری اسلامی برای پاسخگویی بود، هنوز آمریکا پاسخش را نگرفته، ضربه‌ای که به عین‌الاسد زده شده ضربه مهمی بود و تمام ابرقدرت‌های دنیا  پیام دادند که ما جرأت چنین کاری را نداشتیم، دنیا فهمید که جمهوری اسلامی چقدر مقتدر است و آمریکا تا چه حد ضعیف شده، تبعات این حمله بسیار بزرگ بود، اما آن انتقام سخت نبوده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که «دلایل حضور نظامی سپاه در کشورهای منطقه چیست؟» اظهار کرد: ما به عنوان یک انسان مسلمان قبول می‌کنیم که صدای مظلومیت ملتی را بشنویم؟ و کمک نکنیم؟ و یا اینکه اگر تجاوز و ظلمی در حق ما شود می‌پسندیم که دیگران نگاه کرده وهیچ کمکی نکنند؟ ضمن آنکه هر جایی که جمهوری اسلامی حضور پیدا کرده بنا به درخواست مردم و یا دولت آن کشور و در همان حدی که خواستند بوده نه بیشتر، هر چقدر نیاز صحنه بوده بنا به تصمیم شورای امنیت ملی این کمک صورت گرفته، اینطور نیست که سپاه هر جا دلش خواسته بدون اجازه وارد شده باشد، شورای امنیت ملی این حضور و نقش‌آفرینی‌ها و جنبه‌های دیپلماتیک، نظامی و امنیت ملی آن را بررسی کرده و بعد تصمیم گرفته شده که سپاه برود و وظیفه‌اش را در حدی که مطالبه شده انجام دهد. 

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سؤال که «این شائبه مطرح است که جمهوری اسلامی نسبت به یمن کم‌کاری کره است» یادآور شد: مرم ایران در همین شرایط به مردم یمن بیشترین کمک را کردند، اگر رهبران یمن از ما درخواست لشکر کنند بنابر تصمیمات شورای امنیت اعزام می‌کنیم، اما مردم یمن این توانایی را کسب کردند و می‌گویند ما خودمان رزمنده داریم و از ما درخواست کمک نکردند، چون نوع جنگی که در آنجا وجود دارد متفاوت است.  

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پاسخ به این مطلب که «ایران با توجه به اینکه می‌خواهد قدرت منطقه‌ای خود را حفظ کند همچون دیگر کشورها نسبت به یمن و کرانه باختری حساس نیست» گفت: این را شما باید قضاوت کنید یا مردم آن کشورها؟ از شعارها و اعلام مواضع‌شان می‌توانید تشخیص دهید کم‌لطفی شده یا نشده، هر جایی اقتضای خودش را دارد به اقتضای آن درخواست آن جایی که توانایی‌اش بوده و مصلحت و امنیت ملی ما حفظ می‌شده ایران کمک خودش را دریغ نکرده، هر جا که مؤلفه‌های امنیت ملی ما حفظ می‌شده و سنجیده شده و از آن طرف هم درخواست وجود داشته به تناسب این درخواست کمک شده، این را هم بگویم آن روزی که روزش باشد مشخص می‌شود که کرانه باختری چه خبر است.  

وی ادامه داد: البته رسانه‌های غربی تبلیغاتی را برای جریحه‌دار کردن احساسات مردم انجام می‌دهند که باید حواس‌مان باشد، مثلا در زمان سیل خوزستان یک عده از حشدالشعبی با تجهیزات برای کمک آمدند، خواستند علاقه خودشان را نشان دهند، غربی‌ها چه جنجالی راه انداختند که اینها برای سرکوب مردم ایران آمدند، حالا یعنی ایران جوان انقلابی که برای کنترل افرادی که برای بر هم زدن امنیت به خیابان‌ها می‌آیند کم دارد که از عراق وارد کند، یا عراقی‌ها نیرو کم دارند که از  ایران وارد کنند، دشمن چون می‌بیند که احساسات ملت‌ها از اینکه کسی در امور داخلی‌شان دخالت کند جریحه‌دار می‌شود این تبلیغات منفی را در جبران و توجیه شکست‌های خود که دلارهای نفتی را پای شبکه‌ها می‌ریزند تا یک اغتشاشی برای بر هم زدن اوضاع کشورها یا ایجاد کودتا انجام دهند می‌کنند.      

سردار نقدی در پاسخ به این سؤال که «ما با همه خدماتی که انجام دادیم  نتوانستیم افکار عمومی مردم عراق، سوریه و لبنان را با خود همراه کنیم و مثلا رئیس‌جمهور فرانسه در یک روز می‌آید و افکار عمومی را دست می‌گیرد» عنوان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه جرأت دارد وسط مردم لبنان برود، من با همین لباس می‌روم وسط مردم، محبوبیت در اوج است، باید از نزدیک ببینید احساسات این مردم نسبت به ما چیست؟ هزینه‌ای که می‌کنیم در مقابل اثری که می‌بینیم بسیار ناچیز است، این سؤال بزرگ تمام مؤسسات و آکادمی‌های راهبری آمریکاست که چرا جمهوری اسلامی 40 سال مانده، به خاطر اینکه به مظلومین کمک کرده و خدا هم به او کمک کرده است.

وی افزود: از جهت استراتژیک هم درست این است که به جای اینکه حمله را در کشور خودتان به شما تحمیل کنند بروید دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر با دشمن بجنگید، اگر این حضور نبود، به فرموده رهبری الان در همدان و کرمانشاه باید با داعش می‌جنگیدیم. عکس فرماندهان، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری روی قلب مردم این کشورها و در خانه‌های آنهاست، یک مسئله سطحی که با یک جنگ روانی در یک روز به وجود می‌آید و فردا پاک می‌شود نشان‌دهنده پایگاه اجتماعی نیست، این موج پایدار نیست، کدام لبنانی در خانه‌اش عکس رئیس‌جمهور فرانسه را زده است. 

این سردار سپاه در پایان درباره برنامه‌های سپاه در گام دوم انقلاب تصریح کرد: برنامه‌ سپاه در گام دوم معماری نوین برای پیشرفت صد برابری است، مقام معظم رهبری ۱۰ مهر ۹۸ در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند من از سپاه صد در صد راضی هستم ولی قانع نیستم، سپاه همان‌طور که از ابتدای انقلاب تا به حال این پیشرفت را داشته از این به بعد هم می‌تواند پیشرفت صد برابری داشته باشد ما هم باید برای تحقق این جمله برنامه‌ریزی کنیم لذا ستاد آن تشکیل شده تا برنامه‌ریزی انجام شود. اگر خطاهای خودمان را نشناسیم قطعا جزء خاسرین هستیم، هر نهادی باید دائماً در حال محاسبه باشد و اصلاح شود و روش‌های خودش را نو و اصلاح کند تا آینده‌نگری و پژوهش مثبتی داشته باشیم، اگر قرار باشد در اشکالات‌مان بمانیم که نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.