×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
آمار خودروهای سرقت شده در آذربایجان‌شرقی کاهش یافته است

به گزارش همنوا، سردار حسین عبدی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که عمده اقدامات ما در حوزه ایجاد امنیت است، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در حوزه فوریت های پلیس ۱۱۰ در استان، تعداد تماس های مردمی با این سامانه ۷۲۴ هزار ۲۷۴ مورد بود که بیش از ۳۰۰ هزار مورد آن منجر به عملیات پلیسی شد.

وی با اشاره به کشف ۸۸۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان، گفت: همچنین در این ارتباط بیش از ۲ هزار ۳۰۰ نفر دستگیر شدند.

به گفته وی، سه هزار و ۳۰۸ نفر معتاد تابلو و متجاهر در استان شناسایی، دستگیر و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند و ۲ هزار ۸۳۲ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد مراجعه به پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های اختلاف خانوادگی در این مدت بیش از ۳۷۹ هزار نفر به کلانتری ها ۹۳ هزار و ۸۲۸ فقره بوده که بیش از ۵۰ درصد آن به سازش طرفین ختم شده است؛ درواقع حدود ۴۳ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده تشکیل شده در این زمینه حل اختلاف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده تشکیل شده است، افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، نشر اکاذیب، برداشت از حساب و پیامک‌های جعلی از جمله جرائم رایج این حوزه هستند.

سردار عبدی متذکر شد: از تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه، یک هزار و ۶۸۴ پرونده با دستگیری و شناسایی ۵۳۳ متهم به نتیجه رسیده است.

وی  با اشاره به کاهش آمار تصادفات و مرگ و میز ناشی از آن در استان، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات بودیم، اما تعداد مجروحان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سردار عبدی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون، سرقت مسلحانه بانک و طلافروشی موفق در سطح استان انجام نگرفته است، گفت: همچنین در ارتباط با بحث حجاب و عفاف مشکلی در آذربایجان شرقی نداریم و هیچ گونه درگیری در این ارتباط صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، ۵۷۴ پرونده جرائم اقتصادی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است که در این ارتباط ۶۴۳ نفر دستگیر شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.