×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
آلبوم مرثیه ناتمام، آواز هایی برای اربعین، منتشر شد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، در آستانه اربعین سیدالشهدا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اقدام به انتشار آلبوم مرثیه ناتمام کرده است.

این آلبوم با آواز چهار خواننده موسیقی دستگاهی ایران امیر مداح، سید هاشم احمدوند، رضا طیبی و حمید خزایی با اشعاری از محمد علی بهمنی،علیرضا قزوه، غلامرضا طریقی ،غزاله شریفیان، سید محمد مهدی شفیعی، میلاد عرفان پور، بیت ا...جعفری و محمد مهدی سیار در هشت قطعه به همت مدیریت موسیقی شهرداری و مرکز موسیقی صدا و سیما تولید شده است.

امیرحسین سمیعی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در باره انتشار این اثر به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت این آلبوم به قصد فرهنگ سازی صحیح در استفاده از موسیقی در عزاداری‌های آیینی و تشویق به بهره گیری از دستگاه ها و آوازهای ایرانی از جمله راست پنجگاه، سه گاه، نوا، چهارگاه ، شوشتری و دشتی تولید شده است.

وی افزود: هنر آواز خوانی ، از دیر بازدر آئین های سوگواری و تعزیه سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضوری پر رنگ، جدی و انکار ناپذیر داشته است، به گونه ای که برترین تعزیه خوانان گذشته ، همانا برترین آواز خوانان دوره خود نیز بوده اند.
ویذافزود: آواز خوانانی مسلط به زیر و بم،فراز و فرود ، ظرایف این هنر ملی ایران وعلاوه بر این به اعتقاد بر رستاخیز کربلا، که با شور و شوق تمام، نغمات جان بخش خود را سرداده اند.

این اثر که با حضور شاعران و آواز خوانانی از سه نسل مختلف آماده شده ، نشانه ای از ادامه حیات پر افتخار دو هنر شعر و آواز و تلفیق هنرمندانه این دو، در این مرز و بوم و تلاشی برای ادای دین و پاسداشت حادثه عاشورا، در جهت فرهنگ سازی صحیح ارائه اثر هنری فاخرمرتبط با این واقعه تاریخی در عصر حاضر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.