×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
آغاز نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی از اسفند و فروردین/ تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان

به گزارش همنوا به نقل از فارس از تبریز، علیار راستگو در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، با اشاره به آغاز نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر از 20 اسفند و شوراهای اسلامی روستا از 16 فروردین،اظهار داشت: هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان تشکیل شد و نمایندگان شبستر، ملکان و کلیبر در مجلس شورای اسلامی عضو این هیأت هستند.

وی گفت: دوره‌های آموزشی برای برگزاری انتخابات به صورت مجازی برای فرمانداران و بخشداران در حال برگزاری است.
 
راستگو با اشاره به لزوم ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، از داوطلبان خواست از هم اکنون برای دریافت این گواهی اقدام کنند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.
 
وی با اشاره به شرایط کرونایی و لزوم پرهیز از تجمعات در ایام ثبت‌نام، تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.
 
راستگو ادامه داد: براساس ابلاغیه وزارت کشور، فرم مشخصی به فرمانداران و بخشداران ارسال شده و داوطلبان می‌توانند با دریافت این فرم برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اطلاع رسانی عملکرد هشت ساله دولت تاکید کرد و گفت: ضروری است تمام دستگاه‌ها اقدامات شاخص خود را به صورت شفاف و به صورت کمی و کیفی اطلاع‌رسانی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.