×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
آخرین وضعیت بازار پوشاک شب عید/ قیمت‌ها چقدر تغییر کرد؟

به گزارش همنوا، مجید افتخاری با بیان اینکه رونق چندانی در بازار شب عید پوشاک نیست، تصریح کرد: رکود نسبی بر بازار پوشاک شب عید حاکم است ولی بازار حراج‌های زمستانی بخاطر کاهش قیمت‌ها در حراج و بارش برف و سرما در ماه‌های اخیر کمی رونق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بازار شب عید سال گذشته هم بازار چندان خوبی نبود، اظهار کرد: قیمت پوشاک شب عید امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته که نسبت به نرخ تورم، کمتر بوده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران همچنین با اشاره به برخی مشکلات در تامین مواد اولیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص ارز مواد اولیه با ابهاماتی روبرو است، برخی از تامین کنندگان، مواد اولیه را نمی‌فروشند یا با قیمتی می‌فروشند که امکان فعالیت در این قیمت و شرایط وجود ندارد. در اصل در حال حاضر مشخص نیست مواد اولیه قرار است ارز نیمایی دریافت کنند یا باید در تالار دوم تامین ارز شوند. در این شرایط مواد اولیه یا فروخته نمی‌شود یا افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون گفته شده ارز نیمایی به کالاهای اساسی و دارو اختصاص پیدا می‌کند و مابقی برای تامین ارز باید به تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا مراجعه کنند، گفت: البته هنوز این شرایط به طور قطعی مشخص نیست. در اصل فعالان اقتصادی باید برنامه چند سال آینده خود را بدانند.

به گفته او پارچه‌های تخت اغلب وارداتی هستند و پارچه‌های گردباف بیشتر در داخل تولید می‌شود، اما نخ آن‌ها وارداتی و تابع نرخ ارز است.

افتخاری با بیان اینکه پوشاک همیشه پنج تا شش ماه از تورم عقب‌تر است، گفت: در حال حاضر پوشاک شب عید با نرخ ارز در کانال ۳۰ هزار تومانی تولید شده، چرا که مواد اولیه آن چند ماه پیش تامین شده است. بنابراین قیمت پوشاک فعلی با شرایط موجود برابری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پوشاک اولویت اصلی مردم نیست، اظهار کرد: در بازار پوشاک زمستانی بعضا با تخفیف‌های عجیب و غریب مواجه می‌شویم. چراکه پوشاک تابع مد است و فروشندگان و خریداران ناچارند محصولات خود را بفروشند.

افتخاری همچنین با اشاره به قطعی برق و گاز و تعطیلی واحدها درپی سرمای شدید در ماه های اخیر، گفت: این وضعیت تعطیلی واحدها، منجر به افزایش هزینه‌های تولید شد. اما سازمان امور مالیاتی در زمان وصول مالیات این موارد را در نظر نمی‌گیرد.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.