×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
۴۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی شد

به گزارش همنوا، حجت الله سروری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در استان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آذربایجان شرقی در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی سالانه ۱۲ هزار واحد است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی پس از سرشماری سال ۹۵ تاکنون در استان بازسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۹۵۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشارکم درآمد روستایی پرداخت شده است.

سروری، ادامه داد: در این مدت برای ۴۴ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی استان نیز تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر واحد مسکونی و احداث حمام روستایی پرداخت و ۱۴ واحد کتابخانه روستایی احداث شده است.

وی ساخت ۹ واحد مجتمع فرهنگی هنری، احداث ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط خیرین مسکن سازی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون برای ۲ هزار و ۱۳ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۶۹۱ روستا بازنگری و در یک هزار و ۱۴ روستا این طرح اجرا شده است.

سروری، میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در سطح استان ۴۸ درصد و از میانگین کشوری ۶ درصد بالاست.

وی یادآوری کرد: در این مدت ۲۳۱ هزار و ۲۴۶ جلد سند روستایی و ۳۰ هزار و ۷۱۱ جلد سند شهری در شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده و از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان تخصیص و از این محل حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی آسفالت شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.