×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
کلاهبرداری واتساپی جدید از راه رسید!

هکر‌ها و مجرمان سایبری راه جدیدی برای فریب افراد و کلاهبرداری از آنها در واتساپ پیدا کرده اند. در این روش، مجرمان سایبری یک پیام ساده "سلام مامان" یا "سلام بابا" را در پیام رسان واتساپ برای افراد ارسال می‌کنند و هنگامی که پاسخی دریافت کردند یک کد دستوری SOS (#*) برای انتقال پول ارسال می‌کنند. در واقع همه چیز از یک سلام معمولی شروع می‌شود.

گزارشی از Express UK می‌گوید که چنین پیام‌های کلاهبرداری، منجر به از دست دادن تقریباً ۵۰ هزار پوند در عرض چند ماه اخیر شده است. این گزارش همچنین به یک قربانی اشاره می‌کند که پس از دریافت پیام "سلام مامان" در واتساپ، به این باور که پسرشان درخواست کمک کرده، ۳۰۰۰ پوند به کلاهبرداران پرداخته است. این مورد در انگلستان رخ داده است. با این حال، این پیام‌ها در سراسر جهان در حال انتشار است. علاوه بر این، مجرمان به جز واتساپ از فیسبوک مسنجر نیز برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

نکته جالب ماجرا اینجا است که پیام‌ها بسیار حرفه‌ای و قابل باور هستند و قربانیان احساس می‌کنند که خانواده یا دوستانشان نیازمند کمک هستند، زیرا پیام‌ها از سوی "افراد شناخته شده" ارسال می‌شوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.