×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
کلانتری: دستگاه دیپلماسی اعتراض دانشگاهیان و مردم در حمایت از «شیخ زکزاکی» را منعکس کند

به گزارش همنوا به نقل از فارس، حجت الاسلام کلانتری عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره سرکوب و کشتار حامیان «شیخ زکزاکی» در نیجریه گفت: بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی که مدت زیادی هم است در زندانهای نیجریه  به صورت غیرقانونی به سر می‌برد ظلم بزرگی در حق آزادگان جهان و به ویژه مردم مسلمان است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد ادامه داد: شیخ زکزاکی هیچ جرم و تخلفی را مرتکب نشده و صرفا به عنوان یک عالم و پیشوای دینی در کشورش مشغول کار اصلی‌اش که همان تبلیغ مرام و مکتب اسلام است بود بدون اینکه در حکومت دخالتی کرده باشد و یا درگیری خاصی ایجاد کرده باشد.

کلانتری تاکید کرد: این رفتار با یک عالم دینی واقعا ظلم بزرگی است که همه مسلمانان جهان و حتی همه آزادیخواهان جهان باید یک صدا از ظلمی که بر این عالم دینی رفته اعلام انزجار کرده و از حقوق پایمال شده این اندیشمند دینی دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مسلمانان در برابر  رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: پیام رسول گرامی اسلام و قرآن این است که باید در مقابل ظلم ایستاد و از مظلوم دفاع کرد و آزادگی انسان دفاع کرد به همین دلیل وظیفه دینی و الهی برای انسان مسلمان حکم می‌کند که اجازه ندهد بیش از این شیخ زکزاکی در این وضعیت سخت گرفتار باشد.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: اخباری که در رسانه درباره وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی منتشر شده واقعاً وضعیت نگران کننده‌ای است و همه ما در قبال آن مسئول هستیم و شکی نداریم که این نوع برخوردها، ظلم‌ها و اجحاف‌ها در حق عالمان دین آن هم در این عصر جدید برخاسته از تفکرات باطل و نقشه‌هایی است که استکبار جهانی از سرتاسر جهان آن را مدیریت می کند تا هیچ صدای حقی به گوش ملت‌ها نرسد.

کلانتری تاکید کرد: به همین دلیل وظیفه الهی حکم می‌کند که در مقابل این ظلم ایستاد و اعتراض کرد. به همین منظور دانشگاه، دانشجو و نسل فرهیخته وظیفه مضاعفی نسبت به این ماجرا دارد، البته فرقی نمی‌کند کسی که اینگونه گرفتار ستم واقع شده مسلمان باشد یا غیر مسلمان، اما برای ما مسلمانان مسئله شیخ زکزاکی یک مسئله ویژه تلقی می شود به دلیل اینکه یک عالم مسلمان گرفتار این ظلم شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: با اینکه دادگاه عالی نیجریه در چندین نوبت اعلام کرده که شیخ زکزاکی بی گناه است و باید آزاد شود ولی حکومت نیجریه هیچ اقدامی نکرده و می‌بینیم وضعیت شیخ زکزاکی نه تنها بهتر نشده بلکه روز به روز بدتر هم شده است.

وی یادآور شد: عموم مردم اعم از دانشگاهیان، اساتید دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی و اسلامی باید یک‌صدا اعتراض خودشان را اعلام کنند. این حداقل وظیفه است که یک مسلمان می‌تواند از خودشان نشان دهد و امیدوارم خدا کمک کند به برکت همین اعتراضات زودتر شاهد آزادی شیخ زکزاکی باشیم.

کلانتری در خاتمه اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی هم لازم است اعتراضات مردم و دانشگاهیان در برابر تداوم بازداشت شیخ زکزاکی را به نحو مطلوب منعکس کند. دستگاه‌ها و نهادهای حقوق بشری هم نباید ساکت بنشینند و باید نسبت به این ظلم شدیدا اعتراض کنند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.