×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
کرونا جان ۱۹۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وی گفت: ۱۳ استان کشور در وضعیت هشدار و نگران کننده هستند و اگر مردم در این استانها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و مسئولان نظارت جدی در اجرای این پروتکل ها نداشته باشند و محدودیت ها را اعمال نکنند، ممکن است در هفته های آینده شاهد افزایش موارد فوت و ابتلای کرونا در این استانها باشیم.

 

لاری افزود: به عنوان مثال در استان خراسان شمالی یک شهرستان به مناطق قرمز این استان اضافه شد و اکنون چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان از جمله شیروان و بجنورد در وضعیت زرد یا هشدار قرار دارند.

 

وی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز دو شهرستان در وضعیت قرمز هستند و گر چه در کل این استان شاهد روند کاهشی ابتلا و فوتی کرونا هستیم اما پارسیان و جزیره کیش در این استان وضعیت نگران کننده ای دارند و از مردم می خواهیم تا بهبود وضعیت از سفر به جزیره کیش خودداری کنند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان  از مردم می خواهیم سه اصل پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شست و شوی مداوم دست ها را رعایت کنید.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.