گروه : اجتماعی
به گزارش همنوا، غلامرضا علیزاده معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تشریح جزئیات شیوه سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: ثبت سفارش كتابهای درسی سال تحصيلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دورههای تحصيلی آموزش ابتدايی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفهای و كاردانش) و كتابهای درسی تكميلی دوره اول متوسطه ويژه دانشآموزان استعدادهای درخشان و همچنين كتابهای درسی دانشآموزان استثنائی از طريق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir يا پنجره واحد خدمات الكترونيك وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و يا سامانه سفارش و توزيع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقويم زمانی شيوه نامه انجام و كتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزيع میشود.
علیزاده در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به اين كه ثبت سفارش و توزيع كتب درسی دانشآموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سيدا و در صورت قطعی بودن ثبت نام دانشآموز انجام میشود؛ مدارس باید آخرين وضعيت اطلاعات شناسنامهای و تحصيلی دانشآموزان را به صورت صحيح و دقيق در سامانه سيدا به روز رسانی و در اولين فرصت دانشآموزان را برای سال تحصيلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ثبت نام قطعی نمايند.
وی ادامه داد: مبنای توزيع كتب در تمامی دورهها، سفارشهای ثبت شده در سامانه است؛ بنابراین انتظار میرود با دقت نظر و پيگيری مستمر ادارات و مدارس، زمينه ثبت سفارش به موقع كتب درسی ترجيحا به صورت گروهی فراهم گردد و از ارجاع موردی دانشآموزان و اوليا به كافي نت براي ثبت سفارش انفرادی پرهيز گردد. با توجه به قابل مشاهده بودن فهرست سفارش دانشآموزان در سامانه به صورت لحظهای و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اوليا دانشآموز توسط مدارس به جهت صرفهجويی ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس جدول زمانبندی شيوه نامه، از ثبت سفارش تمامی دانشآموزان اطمينان حاصل گردد و در خصوص آن دسته از دانش آموزانی كه در مهلت مقرر نسبت به ثبت سفارش كتاب درسی اقدام ننمودهاند، پيگيری لازم توسط تمام اعضای كارگروه به عمل آيد
علیزاده با اشاره به اینکه سال گذشته استان آذربایجان شرقی، رتبه اول توزیع کتب درسی را کسب نموده بود، افزود: در سال جاری نیز تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم بر انجام هر چه بهتر این فرایند است و مديران مدارس باید ليست قيمت كتب درسی را در معرض ديد اوليا و دانش آموزان قرار دهند؛ بهای كتابهای درسی صرفا بر اساس قيمت پشت جلد كتاب (ثبت شده در سامانه) میباشد و دريافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پيگرد قانونی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه و يا دانش آموز در صورت تغيير پايه، مدرسه و يا رشته تحصيلی دانشآموز و نياز به اصلاح سفارش بر اساس تقويم زمانبندی اعلام شده در شيوه نامه پيوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، ملزم به اصلاح سفارش كتب (فقط يك مرتبه) میباشند. ثبت سفارش تك جلدی (آزاد) كتابهای درسی و بستههای آموزشی ويژه معلمان از تاريخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانشآموزانی كه فقط به تعدادی از كتابهای درسی نياز دارند از تاريخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز میگردد و تا تاريخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
https://hamnava.ir/News/Code/6589034
0 دیدگاه تایید شده