×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25245 خبر
پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود

مهر به نقل از صدا و سیما نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست امروز (دوشنبه) ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به شروع عملیات مسکن مهر در دولت گذشته، تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های کنونی می‌توان گفت طرح مسکن مهر امسال تکمیل و پرونده آن بسته خواهد شد.

وی افزود: بخشی از مشکلات این طرح قضائی است که مسئولان دستگاه‌های قضائی در استان‌ها باید آن‌ها را رفع کنند، بخش دیگر نیز مشکلات زیربنایی است که وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و سایرین باید کمک کنند تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود تا این پروژه تکمیل شود.

معاون اول رئیس جمهور به اقدامات بانک مسکن در افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان طبق مصوبه شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: سایر بانک‌های مسئول نیز باید بر اساس مصوبه امروز ستاد به مسئولیت خود در این باره عمل کنند.

جهانگیری تصریح کرد: تأمین مسکن همیشه یک موضوع مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است، چون با فعال شدن این حوزه، بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور نیز فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: خانه‌ها در این پروژه متعلق به ضعیف‌ترین افراد جامعه بود و به همین دلیل نیز این موضوع در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد تا مشکلات پیگیری و رفع شود و پروژه به نتیجه برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: خوشبختانه طبق گزارشی که امروز وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان ارائه کردند؛ انشاالله تا آخر سال ۹۹ پروژه مسکن مهر تکمیل می‌شود، وزارت راه و شهرسازی هم حتماً باید آسیب شناسی دقیقی از این طرح انجام دهد چرا که این طرح یکی از طرح‌هایی است که باید استمرار یابد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: ممکن است گزارش‌های امروز مسئولان در خصوص مسکن محرومان نیز به وزارت راه و شهرسازی کمک کند تا به سرعت طرح بزرگی تهیه کند.

وی بیان کرد: باید اشکالات این طرح را رفع کنیم تا برای افراد نیازمند به مسکن در جامعه راهکاری برای صاحبخانه شدن بیابیم.

معاون اول رئیس جمهور بر سرمایه گذاری برای افزایش تولید گیاهان دارویی به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی درون زایی است که طرح تولید گیاهان دارویی به ظرفیت‌های داخلی اتکاء دارد و مشمول رویکرد درون زایی اقتصاد مقاومتی است.

جهانگیری عدالت محوری را از دیگر رویکردهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طرح تولید گیاهان دارویی به معنای واقعی، عدالت بنیان است و اگر به اشتغال زایی و درآمد زایی برای مناطق محروم کمک کند به توسعه عدالت منجر می‌شود.

وی، دانش بنیان بودن را رویکرد سوم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند گیاهان دارویی ارتباطی به دانش بنیانی ندارد در حالی که یکی از پایه‌های مهم اقدامات شرکت‌های دانش بنیان فعالیت در عرصه تولید گیاهان دارویی است.

معاون اول رئیس‌جمهور مردمی بودن و برون گرایی را از دیگر رویکردهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگر تولید گیاهان دارویی مردمی شود و بتوانیم محصولات خوبی تولید کنیم، می‌توانیم آن را بیش از پیش به کشورهای دیگر صادر کرد.

جهانگیری در ادامه طرح افزایش تولید گیاهان دارویی را دارای رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی دانست و از مسئولان حاضر در این نشست خواست این وظیفه مهم ملی را در نظر بگیرند و به تکمیلی زنجیره آن کمک کنند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: بسیاری از گیاهان دارویی به طور خام صادر می‌شود و درآمد ما از محل صدور این گیاهان ۹۵۰ میلیون دلار است، در حالی که با سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره تولید و صادرات این محصولات می‌شود ارزش درآمدهای ناشی از آن را به ۱۶ میلیارد دلار افزایش داد.

وی از دبیرخانه ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی خواست برای توجه به سرمایه گذاری به منظور افزایش تولید محصولات گیاهی وقت بگذارد و اعتبار هزار میلیارد تومانی برای این بخش اختصاص یابد.

جهانگیری در پایان تاکید کرد: تولید گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است، که مطمئنم اگر منابعش تأمین شود اشتغال و درآمدزایی خوبی را ایجاد می‌کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.