×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
وزیر نیرو: شهدا صاحبان اصلی این انقلاب هستند

به گزارش همنوا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" در دیدار ویدئو کنفرانسی با خانواده‌های شهدای صنعت آب و برق ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به مسئولیت سنگین وزارت نیرو در تامین دو کالای اساسی آب و برق افزود: برای بنده افتخار است در این دوره، مسئولیت وزارتخانه‌ای را عهده‌دار هستم که در کنار وظیفه سنگین تامین و عرضه دو کالای اساسی آب و برق در شرایط خاص کشور از مجموعه وسیعی حدود ۲۰ هزار نفر از ایثارگران در پهنه این دستگاه بهره‌مند است.

وی ادامه داد: کاری که همکاران در این صنعت عهده‌دار هستند در نوع خود انجام وظیفه ارزنده‌ای بوده که در خیلی از مواقع مستلزم ایثارگری است، اما این به این معنا نیست که جایگاه ویژه شهدا، جانبازان و آزادگان نادیده گرفته شود.

وزیر نیرو  خاطرنشان کرد: نقش ویژه شهدا و خانواده‌های آنها در حفظ و پایداری اصول انقلاب و فضای ایثارگری بسیار حائز اهمیت است، چرا که شهدا صاحبان اصلی و باغبانان این انقلاب هستند. نهال این انقلاب ۴۲ سال پیش با خون پاک آنها آبیاری شده و امروز به درختی تنومند تبدیل شده و همه ما، فرزندان و نسل‌های آتی در سایه این درخت تنومند آسایش خواهند داشت.
به‌گفته وی، شهدا همیشه بر گردن ما حق دارند و با انجام وظیفه و خدمت شبانه‌روزی باید این حق را ادا کرد.

اردکانیان با بیان اینکه حق توفیق خدمت به مردم توفیق کمی نیست، افزود:  اینکه ما افتخار داریم در مجموعه‌ای خدمت کنیم که با اصلی‌ترین عناصر آسایش و امنیت خاطر مردم و توسعه عمرانی کشور سر و کار دارد افتخار کمی نیست. قدردانی از این نعمت، با تلاش، فعالیت، انگیزه بالا در خدمت‌رسانی وسیع، اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها، تسهیل امور، کم‌کردن پیچیدگی کارهای اداری و به ثمر رساندن پروژه‌ها ان‌شاءالله به‌طور شایسته انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: مقوله دیگری که حق عمومی و اجتماعی بر ذمه همه شهروندان بوده حقی است که خانواده‌های ایثارگران نزد ما دارند. این خانواده‌ها باید به شکل متمایز برای خدمات، جانفشانی، بردباری‌ و صبوری‌های خود مورد احترام واقع شوند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باید فضای ارزش‌گذاری به ایثارگران و خانواده آنها فضای حاکم بر کشور باشد و این موضوع مهمی است که نباید اجازه دهیم از رونق بیفتد.

اردکانیان افزود: مناسبت‌های زیادی در تقویم و تاریخ وجود دارد، اما تجلی‌ دادن قدردانی‌ها، ارزش‌گذاری بر ایثارگری‌ها و تلاش‌هایی که در گذشته، حال و آینده در اشکال مختلف مبارزات مسیر پیروزی انقلاب، صحنه دفاع مقدس، دفاع از حرم و این ایام هم شهدای سلامت امری مهم و ضروری است. قدردانی از این مجموعه‌ها و ادای احترام به آنها تضمین کننده توسعه این فرهنگ است.

در این مراسم از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانباختگان کرونا در صنعت آب و برق کوچکی‌نیا، امینی، عبدالرحمان، نادری، موسوی، اصغری، یوسفی، سعادت، حسینی، جواهری و سعیدی در ۵ استان گیلان، مازندران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به‌نمایندگی از خانواده‌های شهدای این صنعت تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.