×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
وزارت خارجه آمریکا، ایران را در لیست سیاه قرار داد

به گزارش همنوا به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی اعلام کرد که ایران را به همراه چهار کشور دیگر یعنی کوبا، ونزوئلا، سوریه و کره شمالی به دلیل آنچه که عدم همکاری کامل با ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم توصیف کرده، در لیست سیاه قرار داده است.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شینهوا»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که پنج کشور مذکور در سال ۲۰۱۹ با تلاش‌های آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری نکرده‌اند.

 

این اقدام وزارت خارجه آمریکا همزمان با اتهام‌زنی‌های روز گذشته پامپئو علیه ایران در اراضی اشغالی صورت گرفته است.

 

پامپئو در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با ژستی انسان‌دوستانه ضمن متهم کردن دولت ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط فعلی که مردم این کشور به شدت در تلاش و تحت فشار و باکرونا درگیر هستند، از منابع خود برای «تحریک اقدامات تروریستی» در سراسر جهان سوء استفاده می‌کند و «این مسئله ذات افرادی که این کشور را هدایت می‌کند، آشکار می‌سازد».

 

واشنگتن در حالی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا در مقابله با تروریسم متهم کرده است که نیروهای آمریکایی تحت فرمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۹۸) در اقدامی تروریستی که بسیاری از جمله برخی مقام‌های آمریکایی آن را اقدامی جنگی توصیف کردند، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه را به همراه یارانش در نزدیک فرودگاهی در بغداد به شهادت رساندند.

 

آنطور که خبرگزاری «دویچه وله» آلمان گزارش کرده است، یکی از پیامدهای قرارگیری در لیست سیاه آمریکا، منع صادرات نظامی آمریکا به کشورهایی است که در این لیست قرار گیرند.

 

در هفته‌های اخیر، مقام‌های آمریکا از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دست و پازدن‌های خود را تشدید بخشیده‌اند به امید آنکه بتوانند، قطعنامه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که در اکتبر ۲۰۲۰ (اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه) منقضی می‌شود، تمدید کنند.

 

در همین راستا، «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران روز گذشته (چهارشنبه) طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» بار دیگر ادعاهای دیگر مقام‌های کشورش در خصوص تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و در صورت عدم موفقیت، بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

 

وی مدعی شد که واشنگتن «در هر صورت»، تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر جای خود باقی بماند.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.