×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
هوای آذربایجان شرقی خنک‌تر می‌شود

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمد اشجعی اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی شرایط نسبتا نا پایدار جوی درروزهای سه شنبه تا جمعه را در استان نشان می‌دهد که این شرایط باعث وزش تندبادهای لحظه‌ای، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بارش پراکنده در نواحی شرقی به ویژه در منطقه ارسباران، خواهد شد.
 وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعته گذشته، شهرستان جلفا با 38 درجه بالای صفر و شهرستان ورزقان با 12 درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.
 معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 34 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 21 درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز 29 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافته است.
وی با اشاره به وزش تند بادهای لحظه‌ای، افزود: با توجه به سرعت تند بادهای لحظه‌ای، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان و آسیب به دکل‌های مخابراتی دور از انتظار نیست.
 اشجعی با بیان این‌که اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود، یادآور شد: توصیه می‌شود شهروندان به ویژه کودکان و بیماران از تردد در فضای باز و از ساختمان‌های نیمه کاره و ساختمان‌های بلند و ارتفاعات دوری کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.