×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
هنر نباید به جریان‌های سیاسی و جناحی آمیخته شود

به گزارش همنوا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت همه جانبه از هنرمندان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: باید رویکرد نهادهای متولی به شکلی باشد که هنرمندان هنرشان را در خدمت دین و انقلاب به کارگیرند.

وی با بیان اینکه پیام هنر، معمولاً چیزی نیست که به وسیله ابزار و وسایل دیگر بتواند گفته شود گفت: هنرمندانی مثل استاد قره باغی با اخلاص و خط شکنی در صحنه‌های مختلف مجاهدانه عکس العمل نشان دادند و با تولیدات هنری خودشان نسبت به اتفاقات پیرامون شأن منفعل نبودند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید چتر حمایتی فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به همه هنرمندان باشد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان از حیات و ممات هنرمندان سو استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان هنر یک جریان لطیفی است گفت: هنر نباید به جریان‌های سیاسی و جناحی آمیخته شود و هنرمندان نباید در زمین دشمن بازی کنند بلکه باید شرایط به شکلی فراهم شود که هنرمندان در راستای تحقق گفتمان انقلاب فعالیت کنند.

در این دیدار همچنین سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی حضور حجت‌الاسلام آل هاشم در آذربایجان‌شرقی را بسیار مغتنم برشمرد و گفت: نقش پدرانه و شخصیت محبوب و مردمی و مدیر ایشان در آذربایجان‌شرقی حائز اهمیت است و امروز حکمرانی کشور به امثال ایشان بسیار نیازمند است.

وی در ادامه با اشاره به برخی اتفاقات اخیر در کشور، گفت: قریب به ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی ثبت شده در صندوق اعتباری هنر در کشور داریم و در مقابل این تعداد کثیر، تعداد قلیلی که فرهنگ و هنر را گروگان، اغراض و اهداف سیاسی خود گرفته‌اند کاری از پیش نمی‌برند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.