×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25245 خبر
نیازمند اهدای خون به ویژه از طرف بهبود یافتگان کرونا هستیم

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری در ساعت ۲۳ پنجشنبه، اظهار کرد: اهدای خون در استان به اندازه یک سوم نیاز ما بوده و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم ما را در این زمینه یاری کنند.

 

وی افزود: کسانی که در اسفند ماه یا فروردین ماه به کرونا مبتلا شده‌ و هم اکنون بهبود یافته‌اند، می‌توانند با اهدای پلاسما و خون، دیگر مبتلایان به کرونا را در بهبود سریع کمک کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و تمام نشده است، اضافه کرد: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، ما را تنها نگذارند.

 

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: هر فردی مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اداره، بخش و واحد خودش بوده و کارشناسان بهداشت محیط نیز بر این امر نظارت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنان معتقد هستم که بهترین راه پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک و بستن راه‌های هوایی در جاهای پر خطر و شلوغ و پرتردد است.

 

صومی با تاکید بر ضرورت حفظ فاصله و رعایت اصول بهداشتی در دورهمی‌ها و دیدارهای خانوادگی  افزود: همچنان تاکید داریم تا دورهمی‌ها به حداقل برسد و افراد مشکوک یا علامت‌دار خودشان باید رعایت کرده و هر فردی که احساس می‌کند حتی اگر کمترین علامت را دارد، در دورهمی‌ها حاضر نشود.

 

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۷ نفر در استان زیر دستگاه تهویه مکانیکی هستند.

 

وی به کاهش تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: قبلا تعداد بستری‌ها در روز ۱۵۰ الی ۱۸۰ نفر بود که امروز تعداد مجموع بستری‌ها در استان ۸۰ نفر بوده و تعداد فوتی‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته و در روز به طور متوسط سه فوتی داریم.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتدای شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، تعداد کل مبتلایان در این استان ۸۸۲۰ نفر و تعداد فوتی‌ها ۵۶۷ نفر اعلام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز، مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر آلوده هستند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.