گروه : آرشیو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش کشاورزی سالهاست از مدل تار عنکبوتی رنج میبرد، مطرح کرد: عرضه و تقاضا در الگوی تار عنکبوتی با یکدیگر متناسب نیست، عرضه پایین یک محصول باعث افزایش قیمت آن میشود و سال بعد عرضه محصول بیش از حد تقاضا بوده و به کاهش قیمت محصول در بازار منجر میشود.
به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در همایش نکوداشت روز ملی روستا و عشایر در تبریز با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در استانهای سردسیر به ویژه استان آذربایجان شرقی بعد از اشباع بازار توزیع میشوند، ادامه داد: اگر نوسانات نرخ محصولات کشاورزی به صورت نمودار نشان داده شود، مدل تار عنکبوتی به وجود میآید که نشانگر آشفتگی بازار محصولات زراعی است. فتحی با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات فسادپذیر، اظهار کرد: میزان کل محصولات کشاورزی استان بالغ بر پنج میلیون تن در سال است که برای چهار میلیون تن از این محصولات صنایع تبدیلی ایجاد و راه اندازی شده است. وی گفت: اولویت این سازمان در اشتغال پایدار روستایی، احداث صنایع تبدیلی برای فرآوردههای کشاورزی است. در بند الف تبصره 18 نیز در اشتغال پایدار روستایی صنعت تبدیلی محصولات زراعی به عنوان اولویت کاری تصریح شده است. فتحی با تصریح این موضوع که با پشتیبانی تسهیلاتی، صنعت تبدیلی بایستی تمامی محصولات را در برگیرد، اظهار کرد: در کشاورزی خرده پا که سطح زیرکشت پایین بوده و قطعات کمتر از نیم هکتار هستند، دهیاری و سازمان تعاون روستایی شهرستان میتوانند برای این اراضی درخواست ایجاد صنایع تبدیلی را ارائه کنند. وی افزود: صنایع تبدیلی جزو تغییر کاربری زمینهای زراعی تلقی نمیشود و به هیچ وجه مشکل قانونی ندارد. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بازاریابی و رونق اقتصادی بخش کشاورزی با کمک استارتاپها و اپلیکیشنها تحقق مییابد، گفت: استفاده از اپلیکیشنهای مناسب برای بازاریابی محصولات کشاورزی در فضای مجازی که اتفاقاً از مشتریان بیشماری نیز برخوردار است، موثرترین راهکار بازاریابی محصولات زراعی در فضای مجازی است.
https://hamnava.ir/News/Code/34462
0 دیدگاه تایید شده