×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
نمایش «ماجرای آلمان» در تبریز به روی صحنه می‌رود

به گزارش همنوا، وحید فرشی، کارگردان نمایش «ماجرای آلمان» ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: نمایش  «ماجرای آلمان» که نمایشی از ادبیات ترکیه است و توسط پری اشتری ترجمه شده، تراژدی یک خانواده را به تصویر می‌کشد که در میان مشکلات عدیده‌ی خود در موقعیت‌های کمیک قرار می‌گیرند.

وی افزود: موضوع این نمایشنامه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه‌ی ماست و همین دلیل جذب من برای کارگردانی و اجرای آن شد.

فرشی تأکید کرد: هنر به مثابه آن‌چه من در ذهن دارم باید موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... را به نقد بکشد و جامعه را از ایستایی به پویایی بکشاند.

فرشی که خود دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نمایش از دانشگاه نبی‌اکرم است، همچنین گفت: باید از مدیران دانشگاه تشکر ویژه داشته باشم که در راه تولید این نمایش ما را یاری کردند.

بر اساس این گزارش، حسین اصل عبداللهی، مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه وظیفه‌ی آموزش دارد اما حساسیت همیشگی و ویژه‌ی مدیران دانشگاه نبی‌اکرم در خصوص عملی شدن آموخته‌ها باعث می‌شود که از اساتید و دانشجویان چیزی فراتر از آموزش انتظار داشته باشند.

وی افزود: همین موضوع مسبب پویایی فضای دانشگاهی و هنری می‌شود.

عبداللهی گفت: افتخار ما این است که 99 درصد از عوامل این نمایش از اساتید و دانشجویان دانشگاه نبی‌اکرم هستند و این نشان‌دهنده‌ی پتانسیل بالای این دانشگاه در حوزه‌ی تئاتر است.

طراح صحنه و مشاور این نمایش همچنین تأکید کرد: وقتی دانشگاه نیروی آکادمیک در رشته‌ی نمایش تربیت می‌کند و تقاضا برای اجرا بیشتر و بیشتر می‌شود، مسئولان و مدیران نیز بیش از پیش به این نتیجه می‌رسند که باید امکانات سخت‌افزاری ونرم افزاری را برای این نیرو فراهم آورند.

گفتنی است، نمایش «ماجرای آلمان» نوشته واصفه اونگورن، ترجمه پری اشتری به کارگردانی وحید فرشی، فروردین و اردیبهشت 1401 در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.