×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25400 خبر
نام‌نویسی انتخابات مجلس دوازدهم از ۲۷ مهر

به گزارش همنوا به نقل از تسنیم، سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه نشست با معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون جدید، مرحله پیش‌ثبت‌نام انجام شده و کار تطبیق مدارک داوطلبان توسط 6 دستگاه مربوطه صورت گرفته است و تا 26 مهرماه به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 27 مهر تا 3 آبان، از ساعت 8 الی 18 انجام می‌گیرد. کسانی می‌توانند در این مرحله از ثبت‌نام شرکت کنند که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند و کد پیگیری دارند. طبق قانون جدید، ثبت‌نام غیرحضوری است؛ برخی اطلاعات در مرحله قبل از داوطلبان گرفته شده که در پرسشنامه‌شان ثبت است و به آنان ارائه می‌شود و بخش دیگری از اطلاعات نیز باید وارد شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: زمان حدودی برای ثبت‌نام نهایی نیز 30 الی 45 دقیقه پیش‌بینی می‌شود و موارد موردنیاز در اطلاعیه‌های ستاد و پیامک‌های ارسالی به داوطلبان، مشخص شده است.

شاهچراغی متذکر شد: هر ویرایشی باید در همان مرحلۀ ثبت اطلاعات انجام بگیرد و بعد از ثبت و تأیید نهایی، امکان بازگشت و ویرایش وجود ندارد، هم‌چنین اینکه امکان تغییر حوزه‌های انتخابیه توسط داوطلبان در این مرحله وجود دارد.

وی اضافه کرد: در قانون جدید تصریح شده است که درخصوص توجه به شفافیت مالی، داوطلبان باید یک شماره حساب غیرتجاری را در سامانۀ ثبت‌نام بارگذاری کنند که الزاماً از این حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت: در قانون جدید آمده است که داوطلبان باید حداقل 5 سال سابقه اجرایی، قضایی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.