×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
موسوی: رهبر انقلاب از دیپلمات‌های برجسته دنیا و یک استراتژیست فوق‌العاده هستند

به گزارش همنوا به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در برنامه «شبگرد» شبکه دوم سیما درباره تحولات اخیر در ۲ سال اخیر گفت: روند تحولات بین‌المللی شتابی گرفته است که دارای دلایل زیادی است و باعث شده این تحولات سریع‌تر به چشم بیاید.

 

سخنگوی وزارت خارجه زندگی یک دیپلمات را جذاب و همراه با آداب خاص خود خواند.

 

وی همچنین گفت: من قبل از اینکه وارد این حوزه شوم ایده آل‌هایی داشتم و الان که در این سمت دستم بازتر است در حال محقق کردن آنها هستم و یکی از آنها حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و تنوع دادن به کارهاست.

 

موسوی درباره پاسخگویی به سوالات خبرنگاران خاطرنشان کرد: چون کار ما حساسیت دارد و هر حرفی را نباید بزنیم، سوالاتی مطرح می‌شود که تشخیص می‌دهیم مقطع خوبی برای پاسخ دادن به آن سوال نیست.

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره ارتباطش با سخنگویان پیشین وزارت خارجه نیز گفت: بیشترین ارتباط و رفاقت را با آقای عراقچی دارم. دکتر عراقچی فردی بسیار صبور، متین، دقیق، دیپلماتی برجسته و خیلی آگاه هستند.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من دیپلمات نیستم و انقلابی هستم، یادآور شد: موضع گیری رهبر انقلاب بسیار دقیق بود. به نظر بنده ایشان چون رهبر انقلاب هستند و اعتقاد دارم ایشان یکی از دیپلمات‌های برجسته دنیا و یک استراتژیست فوق‌العاده هستند که دنیا هم به آن اذعان دارد. همه این موضوع را قبول دارند که ایشان دنیا، مناسبات، قدرت‌ها و نقاط ضعف کشورها و افراد را می‌شناسند و تصمیم گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: زمانی که ایشان فرمایشی را مطرح می‌‌کنند و می‌خواهند صراحت و دقت را بگویند و از این رو فرمودند که من دیپلمات نیستم و انقلابی هستم. منظور ایشان این نبود که دیپلمات‌ها انقلابی نیستند و یا بلد نیستند حرف‌های انقلابی بزنند. چون ما دیپلمات‌ها کمی در بیان مواضع، رفتار، گفتار و نوشتار خود ملاحظاتی داریم و گاهی ایجاب کند که ما این ملاحظات را داشته باشیم، ولی برای رهبر انقلاب این ملاحظات وجود ندارد. ضمن اینکه ایشان دیپلماتی مبرز و فوق‌العاده‌ هستند.

 

سخنگوی وزارت خارجه گفت که از ۱۴ سالگی و در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته و افزود: من جزو نسل‌هایی هستم که شناسنامه خود را دستکاری کردم و بلد هم نبودم چگونه دستکاری کنم. سه سال سنم را بزرگ‌تر کردم. بقیه از صفحه اول شناسنامه کپی می‌گرفتند و روی کپی سن خود را تغییر داده و بعد دوباره کپی می‌گرفتند، ولی چون من بلد نبودم از انتهای شناسنامه بخشی را کندم و متولد ۱۳۵۰ بودم را ۱۳۴۷ کردم و همان را چسباندم بعد کپی گرفتم که بعدها گفتند مخدوش شده و اسناد دولتی بوده است و المثنی گرفتم. در سال ۱۳۶۴ جبهه کردستان بودم در عملیات آزادسازی مهران حضور داشتم و اواخر جنگ و قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در عملیات بیت‌المقدس ۷ در شلمچه شرکت داشتم.

 

وی گفت: در مجموع یک سال در جبهه حضور داشتم و به طور متناوب در بین سال‌های ۶۴ تا ۶۷ به جبهه رفت و آمد داشتم.

 

عباس موسوی که متولد هشتم خرداد ۱۳۵۰ است گفت که متولد محمودآباد مازندران است و افزود: بنده از یک خانواده معمولی هستم و پدرم یک کشاورز بود که به رحمت خدا رفته است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.