×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25244 خبر
منطقه آزاد " ارس" مصداق بارز تحقق تدابیر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است 

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در پنجمین همایش ائمه جمعه سراسر استان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ارس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که بخش اعظم آن نتیجه تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی است، کارهای امیدبخش و ارزشمندی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب و کارهای جدید انجام شده و مصداق بارز آن را در منطقه آزاد ارس شاهد هستیم.

وی با اشاره به احداث و فعالیتهای بزرگ اقتصادی در منطقه مرزی جلفا-منطقه آزاد ارس گفت: رونق تولید و صادرات محصولات ایرانی از منطقه آزاد ارس به کشورهای حوزه cis نوید بخش توسعه و آبادانی در کشور به واسطه مناطق آزاد بوده و مردم این مناطق را به آینده روشن امیدوار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش آفرینی منطقه آزاد ارس در رونق اقتصادی استان، باید همراه با نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه همدل و همگام برای توسعه این منطقه تلاش روز افزون داشته باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: راهبرد دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه، منطق حمایت رهبری از دولت ها بوده است.

وی اضافه کرد: دفاع واقع بینانه یعنی به نقاط قوت و ضعف نگاه منطقی داشته باشیم و از شائبههای جناحی و حزبی خودداری کنیم.

وی گفت: دفاع واقع بینانه به معنای دفاع همه جانبه نیست، آن چیزهایی که خوب انجام شده است از آن‌ها دفاع می‌کنیم اما چیزهایی که خوب نبوده را نقد می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شاخصههای نقد منصفانه، گفت: دولت مردان باید در نقد پذیری الگو باشند و باید خودشان را در معرض نقد دیگران قرار دهند.

وی با بیان این‌که در بیان نقدها باید مصداق قول سدید بوده و باشیم و امید و نشاط را در جامعه فراموش نکنیم، گفت: این یعنی بهانه به فرصت طلبان ندهیم و برآیند نقدمان تضعیف نظام نباشد.

به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، در ابتدای این نشست، محسن نریمان مدیر عامل منطقه آزاد ارس، حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه منطقه آزاد ارس-جلفا و فرماندار جلفا از فعالیتهای صورت گرفته در این منطقه گزارش دادند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.