×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
منتظر بازگشت آموزش‌های پیشین نباشیم

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، منصور غلامی روز یکشنبه در نخستین کنفرانس ملی آسیب شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، نگاه آموزش عالی کشور و آموزش عمومی باید به سمت استفاده از فناوری‌ های آموزش مجازی و به روز کردن دانش و توانمندی فناورانه باشد چرا که این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر در ایام حاضر است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: بعد از یک نیمسال تحصیلی ارائه آموزش مجازی باید نگاه نقادانه به آنچه اتفاق افتاد، داشته باشیم. آسیب شناسی آنچه در آموزش های الکترونیکی رخ داد، ارزشمند است. شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد جهش جدی و غیرقابل پیش بینی در سطح جوامع به نسبت گذشته شد؛ در این مورد به سطحی از پیشرفت در فناوری‌ رسیدیم که بتوانیم آموزش‌ ها را به صورت مجازی ارائه کنیم.

به گفته غلامی، ارتباط بیشتر، کامل‌ تر و دقیق‌ تر در تمام سطوح جامعه برقرار می شود و نگاه به آموزش عالی در آینده باید بر بستر حفظ، ارتقا و بهره گیری از ظرفیت‌ های فناوری اطلاعات باشد. تقویت و تعمیق استفاده از فناوری های جدید و تقویت زیرساخت های مورد نیاز آموزش الکترونیکی باید در برنامه ریزی ماه‌ ها و سال‌ های پیش رو قرار گیرد.

وزیر علوم تاکید کرد: نسل جوان، استعداد بالایی در انطباق با شیوه‌های جدید دارد و این ظرفیت انطباق در جامعه علمی بیشتر از بخش‌ های دیگر دیده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.