×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
ماحصل توافق شبانه؛ شورش در ایروان، شادی در آذربایجان

هم نوا- زهرا رشیدی

به گزارش هم‌نوا، حامد حامدی خسروشاهی خبرنگار و پژوهشگر حوزه قفقاز در گفتگو با خبرنگار همنوا در رابطه با صلح آذربایجان و ارمنستان گفت:

در توافقی که بین آذربایجان و ارمنستان رخ داد تصریح شده است که شهرهای اطراف قره باغ آزاد شده و طی صبح امروز، یک ماه دیگر و بخشی نیز ماه دوم تحویل آذربایجان داده شود.

 

حامدی گفت: شوشا از شهرهای منطقه قره باغ چند روز پیش آزاد شده است و تکلیف شهرهای خان کندی و خوجاوند و دو شهر دیگر مشخص نشده و صرفا به این نکته اکتفا شده است که از طریق کوریدور یا راهرو در اختیار صلح‌بانان روسی خواهد بود و این شهرها به ارمنستان وصل می شود و در قبال آن ارمنستان یک کوریدور را در اختیار آذربایجان قرار می دهد تا نخجوان به آذربایجان متصل شود.

 

او گفت: این تفاهم نامه نتایج کوتاه مدتی نیز در پی داشته است؛ نمونه آن شورش در ایروان بود که مخالفان توافق با آذربایجان بودند آنها مجلس را در اختیار گرفتند و چند تن از نمایندگان نیز زخمی شدند.

 

در نتیجه این اتفاقات انتظار می رود دولت غربگرای ارمنستان ساقط و دولتی روس‌گرا جایگزین آن شود.

 

وی گفت: این پیروزی بزرگی برای آذربایجان تلقی می شود از این لحاظ که هم توانسته اند مناطق اشغالی را بعد از 20 سال آزاد کنند و هم از طریق خاک ارمنستان به نخجوان راه پیدا کردند.

 

حامدی در پایان مهمترین مسئله را در روستاهای خان کندی و خوجاوند و آغ دره که تکلیفشان مشخص نیست عنوان کرد و افزود: که برخی باور دارند این روستا ها در آذربایجان ترکیب خواهند شد و برخی باور دارند در اختیار روسیه قرار خواهد گرفت که در تفاهم نامه اشاره ای به آن نشده و علی اف نیز در این رابطه صحبتی نکرده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.