×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
فعالیت‌های کشور باید تا 15 فروردین تعطیل شود

طیبه سیاوشی نماینده مجلس با تاکید بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: ما معتقدیم که باید زودتر اطلاع رسانی‌ها انجام می‌شد که آموزش‌ها سریعتر داده شود تا پیشگیری‌ها زودتر انجام می‌گرفت. ضمن احترام به تلاش همه مسئولان و کادر پزشکی و درمانی کشور باید بگویم که ما آمادگی لازم باید اطلاع رسانی‌ها و آموزش ها سریع‌تر شروع می شد.

به گزارش همنوا به نقل از عصر ایران، نماینده مردم تهران ادامه داد: خوشبختانه این روزها بیلبردها و بنرهای در سطح شهر نصب شده است، تلویزیون هم مدام زیر نویس می کند و برنامه های آموزشی پخش می شود اما ای کاش این کارها حداقل از ده الی پانزده روز قبل شروع می شد یا زمانی که ویروس در چین شیوع پیدا می کرد ما اطلاع رسانی ها و آموزش هایمان را انجام می دادیم و خودمان را آماده می کردیم گرچه سازمان بهداشت جهانی اعلام می کند که جهان آماده مقابله با این ویروسی که به این سرعت منتشر می شود نیست.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: در دولت چین فقط یک صدا هست و فقط دولت است که برای مردم تصمیم می گیرد. مشکلی که ما در کشور داریم این است که چند صدایی مانع از این می شود که مردم درست تصمیم گیری کنند. این بیماری با بهداشت عمومی مردم و جامعه سروکار دارد و به هیچ چیزی دیگری ربط ندارد. هیچ کس نمی خواهد هیچ چیزی را مورد تهدید قرار بدهد یا به مسئله ای بی توجهی کند یا آن را نادیده بگیرد، این یک بحث مهم در حوزه بهداشت عمومی است و از نظر شرعی نیز از اوجب واجبات است و باید به همین دلیل بروی آن تمرکز کرد .

سیاوشی ادامه داد: خوشبختانه به سمت این پیش می رویم که فقط یکصدا و آن هم فقط از طریق وزارت بهداشت که حوزه علمی و کارشناسی است بیرون می آید ،این یکصدایی به این کمک می کند که مردم بهتر تصمیم بگیرند و بیش‌تر توجه کنند، باید اذعان کنیم که مردم ما رفتارهای مخاطره آمیز زیادی دارند و در واقع به هشدارها خیلی توجه نمی کنند و همین کار را مشکل می کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مدارس تعطیل شده است اما میبینیم که خانواده ها با بچه ها برای خرید در خیابان ها و بازارها هستند،یعنی جاهای که در حال حاضر رفت و آمد در آنها برای افراد سالم توصیه نمی شود.در واقع علی رغم مطالباتی که بنده و همکارانم به عنوان نماینده مردم برای تعطیلی مدارس و دانشگاها دریافت می کردیم اما خود مردم رعایت نمی کنند و هشدارها را برای عدم خروج از منزل و سفر جدی نگرفته اند و این جای تاسف دارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما همچنان می بینیم که برخی رستوران ها و فست فودها در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و اتفاقا تجمعات گسترده در این محیط ها انجام می شود در واقع مردم نمی دانند این رفتار پرخطر است و نباید اصلا مراجعه ای به بیرون از منزل آن هم در محیط های پرتجمع داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همه کارشناسان امر معتقدند باید همه فعالیت ها تا ۱۵فروردین در کشور متوقف شود و امیدواریم این تدبیر انجام شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.