×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
غریب آبادی: ایران، پرچمدار مبارزه با موادمخدر در جهان است

به گزارش همنوا به نقل از فارس، «کاطم غریب آبادی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ برابر این گزارش که هفته پیش منتشر شد، ۶۴۴ تن از ۷۰۴ تن تریاک، ۲۵ تن از ۹۷ تن هرویین، و ۲۱تن از ۴۳ تن مرفین در سراسر جهان، فقط توسط ایران کشف شده است. 

 

وی ادامه داد: ایران با کشف مجموع ۶۹۰ تن از ۸۴۴ تن تریاک، هروئین و مرفین (معادل ۸۲ درصد)، پرچمدار کشفیات تریاک و مشتقات آن در جهان است.

 

سفیر کشورمان عنوان کرد که بعد از ایران، افغانستان و پاکستان با کشف به ترتیب ۵۰ و ۲۹ تن تریاک و مشتقات آن، با فاصله طولانی پس از ایران قرار دارند. 

 

طبق گزارش سازمان ملل، ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ تن حشیش نیز کشف کرده است.

 

غریب آبادی جمعه گذشته نیز در نشست ویژه کمیسیون مواد مخدر که به مناسبت گرامیداشت روز بین المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر برگزار شد، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.

 

وی افزود: از دولت های عضو، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر، و سایر نهادهای بین المللی انتظار می رود تا به کمپین ملی کارآمد و جامع ایران در مبارزه و رسیدگی به معضل جهانی مواد مخدر، به شیوه ای که حمایت بین المللی کافی فراهم شده و همبستگی لازم نیز نشان داده شود، اذعان نمایند و قدردان آن باشند.  

 

سفیر کشورمان به سیاست های ایران در رسیدگی به چالش مواد مخدر هم پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رویکرد متوازنی در حوزه مواد مخدر دارد و ضمن مقابله هوشمند علیه مافیای مواد مخدر، طرح ها و سیاست های کاهش تقاضا را نیز با هدف به حداقل رساندن پیامدهای منفی سوء مصرف مواد مخدر و ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد یک جامعه رها از سوء مصرف مواد مخدر، در دستورکار خود قرار داده است.   

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.