×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Monday 6 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25445 خبر
غدیرسروده‌ها در تبریز گرد هم می‌آیند

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، نوید ناصر، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری محفل شعر «سایه بوتراب» در آستانه عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: این برنامه فاخر، با حضور شاعران سرشناس ادبیات آئینی و شماری از شاعران برجسته استان، سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه ساعت ١٧ در محل خانه تاریخی صدقیانی دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: آقایان محمد جواد شرافت، محمدرضا طهماسبی، مجید تاب و محمد حسین ملکیان، از شاعران جوان و خوش‌قریحه ادبیات امروز، به همراه جمعی از شاعران برجسته استانی، آثار خود را در منقبت امیرالمؤمنین(ع) و تکریم عید سعید غدیر قرائت می‌کنند.

نوید، به سایر بخش‌های ویژه‌برنامه «سایه بوتراب» اشاره کرد و گفت: با برگزاری این مراسم، فراخوان سومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر که سال آینده برگزار خواهد شد، منتشر می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اختتامیه جایزه ادبی صافی - تبریزی از دیگر بخش‌های برنامه «سایه بوتراب» است، اظهار کرد: از میان ١۵٠ اثر رسیده از شاعران جوان منطقه‌ای به دبیرخانه  نخستین جایزه ملی استعدادیابی شعر آیینی، از نفرات برگزیده در این مراسم قدرانی خواهد شد.

وی در خصوص روند برگزاری سومین دوره کنگره شعر غدیر نیز افزود: محدودیت زمانی برای تشکیل هیئت علمی و اعلام فراخوان عمومی باعث شد تا امسال با آرامش، با برنامه ریزی مدون‌تری به استقبال سومین دوره کنگره بین المللی شعر غدیر برویم.

ناصر اظهار کرد: در مراسم «سایه بوتراب» علاوه بر شعرخوانی شاعران تراز اول کشوری و هم استانی، از کتاب «خورشید شبستان» که گزارش سفر تاریخی علامه امینی(ره) به اصفهان است، رونمایی خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.