×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 30 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25419 خبر
عملیات زیست‌محیطی پلیس مرند برای آزادسازی کبک‌ها

به گزارش همنوا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، محمود نیائی ضمن اعلام این خبر گفت: با هماهنگی مراجع قضایی شهرستان و با همکاری پرسنل خدوم نیروی انتظامی شهرستان مرند، در یک عملیات غافلگیر کننده، از سه شکارچی متخلف تعداد ۳۰ قطعه کبک، تاکسیدرمی یک راس کل وحشی و تاکسیدرمی یک بحله سارکپه کشف و ضبط گردید.

وی با تشریح این خبر اظهار داشت: پس از دریافت گزارش شهروندان، مبنی بر نگهداری تعدادی پرنده وحشی در یک منزل مسکونی واقع در روستای محبوب آباد مرند، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ضمن رصد نامحسوس، متوجه نگهداری پرندگان در سه منزل آن روستا شده، با هماهنگی دادستان محترم و دریافت حکم ورود به منزل، به همراه ماموران نیروی انتظامی، به محل اعزام شدند.

نیایی ضمن تشکر از یوسف ضیامهر دادستان شهرستان مرند و سروان مهدی شکری رئیس کلانتری ۱۳ مرند، افزود: پرندگان مذکور از سه نفر شکارچی که نسبت به شکار و نگهداری حیوانات وحشی در منزل شخصی اقدام نموده بودند، از طریق سه اکیپ همزمان و بصورت همزمان کشف و ضبط  و متخلفین مطابق ماده ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به دادسرای شهرستان مرند معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مرند با توجه به اهمیت حیات وحش در محیط زیست، از شهروندان فهیم درخواست کرد هرگونه تخلف شکار یا نگهداری حیوانات وحشی را به نزدیکترین اداره محیط زیست اطلاع دهند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.