×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25243 خبر
علت برخورد امام(ره) با مرحوم منتظری از زبان سعید جلیلی

به گزارش حوزه احزاب سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی در جمع طلاب مدرسه معصومیه  در سال 94 مباحثی را درباره علت برخورد امام(ره) با منتظری مطرح کرد.

جلیلی پیرامون علت برخورد امام خمینی (ره) با مرحوم منتظری اظهار داشت: در همان پایان دهه اول انقلاب یک بحث‌ها و زمزمه‌ هایی شروع شد که امام بزرگوار به شدت با آن برخورد کردند.

وی افزود: کسانی نفوذ کرده و از زبان برخی بزرگان مثل آیت الله منتظری شبهاتی مطرح کرده و یک سری مطالب را از زبان بعضی‌ها در داخل نظام مطرح می‌کردند که خلاصه آن حرف‌ها ایجاد تردید در بین ملت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امام قبل از عزل آقای منتظری در پیام معروف منشور روحانیت پاسخ ایشان را اینطور میدهد: «من در این‌جا از مادران، پدران، خواهران، برادران، همسران، فرزندان شهدا و جانبازان به خاطر تحلیل‌های غلط این روزها رسماً معذرت می‌خواهم و از خداوند می‌خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده‌ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند».

جلیلی خاطرنشان کرد: امام این را برای کی گفته؟ برای کسانی که می‌خواستند در آن موفقیت بزرگی که ملت ما در جنگ به دست آورده بود شبهه و تردید ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: امام تا آخرین لحظه عمرشان نسبت به نفوذی‌ها هشدار می‌دهند و صحبت از کسانی می‌کنند که تردید و شک در بین مردم ایجاد می‌کنند. بعد خود امام با آن قدرت و صلابت در بالاترین سطح با کسی که می‌خواهد تردید ایجاد بکند برخورد می‌کند و آقای منتظری را عزل می کند. چون امام به خوبی درک می‌کند که آن چه عامل موفقیت این ملت بوده است، ایمان ملت و تردید نکردن بوده است ولی حالا بعضی ها کاملا می‌خواهند ایمان ملت را با تردید و شک انداختن، از بین ببرند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.