×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
صدور احکام باند سارقان مسلح خیابان حجتی تبریز

به گزارش همنوا، این سارقان به نام های اصغر، حسن، رسول، بهنام و بهزاد در محدوده سنی 30 ساله، باندی متشکل از پنج نفر بودند که به سردستگی اصغر و با همکاری حسن، اداره می شد؛ که از سال 1389، اقدامات تبهکارانه خود را شروع کرده بودند.

تابستان سال 1389 بود که دو تن از اعضای این باند، حسن و بهزاد، اولین سرقت مسلحانه خود را از بانک صادرات تبریز شعبه الغدیر انجام می دهند؛ اما تنها بعد از گذشت یک سال از اولین سرقت خود، سه تن از اعضای این باند، اصغر، بهزاد و حسن، در اسفند ماه سال 1390 دومین سرقت عظیم مسلحانه را در پرونده خود قرار می دهند و بعد از زخمی کردن صاحب مغازه و قتل یکی از رهگذران و نیز زخمی کردن رهگذری دیگر، 3.5 کیلو طلا به سرقت می برند. 

ولی سومین پرونده سنگین مربوط به سرقت نمی شود، بلکه برمی گردد به مسئله عاشق شدن اصغر، سرکرده این باند. آبان ماه سال 1398 بود که در آن فردی در خیابان انقلاب تبریز به دست اصغر، به قتل می رسد.

اما چرا اصغر آن جوان را به قتل رساند؟ "اصغر عاشق دختری به نام سیمین از دیار تبریز می شود، اما همین عاشقی یک قتل دیگر را در پرونده وی قرار می دهد!" 

آخرین پرونده این باند نیز همان سرقت مسلحانه از خیابان حجتی تبریز بود که گویا آخرین پرونده و جنایات آنان محسوب می شود، چرا که در دام قانون گرفتار شده اند. 

پرونده اعضای این باند که از دیگر اتهامات آنان علاوه بر سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، حمل اسلحه، قتل و... است، در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری با صدور کیفر خواست از شعبه شش دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی برای محاکمه ارسال می شود و  جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای جوان این باند روزهای دوشنبه و سه شنبه، دوم و سوم اسفندماه سال جاری، (به دلیل سنگین بودن پرونده، دادگاه دو روز متوالی برای رسیدگی به آن زمان صرف کرد) در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی، به ریاست قاضی جعفر محمدپورفرد برگزار می شود و در ابتدای جلسه رسیدگی قاضی محمدپور از تمام اولیای دم مقتولان این پرونده و نیز کسانی که در جریان فعالیت های این باند به نوعی زیان دیده بودند می خواهد تا شکایات خود را به دادگاه ارایه دهند که همگی آنان درخواست قصاص را از دادگاه خواستار می شوند.

بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتولان این پرونده، قاضی محمدپور از تک تک اعضای باند می خواهد که دفاعیات خود را در رابطه با اتهامات وارده به دادگاه ارایه دهند که همگی آنان ضمن پذیرش اتهامات خود (برای مطالعه دفاعیات کامل اعضای این باند اینجا را کلیک نمایید) از کرده خود ابراز پشیمانی و ندامت می نمایند.

احکام اعضای باند مذکور

و حال قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی، به ریاست قاضی جعفر محمدپور، رای خود را در رابطه با اعضای باند مذکور به شرح زیر صادر کردند:

اصغر (سردسته باند):به دلیل ارتکاب دو فقره قتل عمد به دوبار قصاص نفس محکوم شد.
حسن: به دلیل ارتکاب یک فقره قتل عمد به یک بار قصاص نفس محکوم شد.
و نیز هر دو (اصغر و حسن) از بابت نگهداری اسلحه و سایر اتهامات، به حبس و پرداخت دیه محکوم شدند.
سیمین، رسول و بهنام از باب معاونت در قتل عمدی، به حبس های طویل المدت محکوم شدند.
و بهزاد، دیگر عضو باند نیز از بابت نگهداری اسلحه و سرقت خودرو به حبس محکوم گردید.

در خصوص اتهامات متهمین از طریق ارتکاب سرقت های مسلحانه پرونده در دادگاه انقلاب تبریز در جریان رسیدگی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.