×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26082 خبر
شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود

به گزارش همنوا، حجت الاسلام محمدحسن نستوهی  در نشست کمیته عفاف و حجاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امر به معروف و نهی از منکر را واجب شرعی همگانی و وظیفه‌ ای بر دوش همه آحاد ملت دانست و افزود: این فریضه الهی جزو مهمترین واجبات الهی است که آیات متعدد قرآن کریم و روایات معتبر از امامان معصوم (ع) نسبت به آن تاکید داشته‌اند.

وی ضمن قدردانی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت توجه ویژه به مساله عفاف و حجاب در ادارات مختلف آذربایجان شرقی تاکید و اضافه کرد: این مسئله به عنوان رویکرد جدید ستاد امر به معروف و طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت پیگیری می شود.

نستوهی با تاکید بر اینکه ستاد باید به تمامی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کند، یادآور شد: این ستاد باید زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر مردم فراهم کند تا مردم راحت و آسان تر به واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

وی موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و درمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجریان این بخش در سطح دستگاه‌ها باید عامل به قوانین مرتبط در این زمینه به ویژه مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: نباید انتظار داشته باشیم تنها گروهی خاص در جامعه نسبت به این موضوع اقدامات داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.