×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است

تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: مأموران امنیتی مسلح و غیرقابل شناسایی برای مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی در خیابان‌های پورتلند مستقر شده و تعداد زیادی از معترضان را بازداشت و به خودروهای بدون نشان بدون هیچ گونه توجیه و توضیحی منتقل کرده‌اند، اینها صحنه‌هایی است که شاید انتظار داشتید در کشورهای سرکوبگر و اقتدارگرا مشاهده کنید نه در آمریکا.

 

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از مأموران فدرال مستقرشده در خیابان‌های پورتلند، افسرانی هستند که از سوی وزارت امنیت داخلی استخدام شده و عضو واحدی هستند که پس از حملات 11 سپتامبر با هدف مقابله با تروریسم تشکیل شده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا را تروریست توصیف کرده و خواستار استقرار نیروهای فدرال در سایر شهرهای آمریکا برای سرکوب معترضان شده است.

 

4 نماینده ایالت اورگون در کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای برای وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی، به‌شدت اقدام دولت ترامپ در سرکوب اعتراضات پورتلند را محکوم کرده‌اند.

 

نمایندگان ایالت اورگون بر این باورند که اقدامات صورت‌گرفته از سوی مأموران امنیتی فدرال علیه معترضان، تاکتیک‌هایی است که در کشورهای سرکوبگر و اقتدارگرا استفاده می‌شود. این تاکتیک‌ها شامل استفاده از نیروهای امنیتی بدون یونیفورم مشخص و خودروهای ناشناس است.

 

از زمان قتل جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط یک مأمور پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس، اعتراضاتی گسترده در این کشور آغاز شده است و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.