×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، مراسم رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی با حضور مسوولان کشوری و استانی و همزمان با برگزاری نشست شورای اداری استان انجام خواهد شد. بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی مقبرة‌الشعرا و  چند مؤسسه فرهنگی از دیگر برنامه‌های سفر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبریز است.

براساس این گزارش، با درک ضرورت و اهمیت بی‌نظیر نهاد فرهنگ؛ پیرو اشارات و بیانات مقام معظم رهبری در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی و تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ توسط رؤسای محترم جمهور وقت و پس از تصویب، جهت اجرا ابلاغ گردید؛ نقشه‌ای برای تحقق فرآیند بازطراحی، اصلاح و ارتقاء شئون و مناسبات نظام‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور بر اساس فرهنگ مهندسی شده با توجه به شرایط، ویژگی‌ها و مقتضیات ملّی و جهانی.

به منظور امتداد یافتن این نقشه در سطوح استانی، آیین‌نامه و دستورالعمل تدوین برش‌های استانی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به سرانجام رسید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت؛ چارچوب و فرآیندی که شورای فرهنگ عمومی و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها را برای تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای نقشه فرهنگی استان عهده‌دار تحقق این مهم گردانید. 

با حمایت مستمر و تعیین‌کننده نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم و همراهی  محمدرضا پورمحمدی و سردار زین العابدین خرّم استانداران قبلی و فعلی، کار تدوین سند استانی با فعال شدن ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی استان با اهتمام سیدقاسم ناظمی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و جمعی دیگر از مسوولان و فعالان فرهنگی وارد فاز عملیاتی شد.

به اذعان رهبر معظم انقلاب، آذربایجان پرافتخار در قرون اخیر همواره پیشگام وحدت و ایستادگی ملّی بوده است؛ مرکزی مهم برای اهتزاز پرچم ارادت به اهل‌بیت (ع) و تعلیم ایستادگی مردم ایران در مقابل حوادث گوناگون و برای طراحی سندی متناسب با این پیشینه سترگ و باعظمت؛ انجام مطالعات و بررسی‌های کمیته‌ای تخصصی برای یافتن پنج موضوع محوری و مبنایی در طرح تدوین سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی به سرانجام رسیده و در نهایت در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب اعضاء رسید و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان رونمایی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.