×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
رونق فروش لباس دست دوم در ارومیه/ رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه: لباس‌ها نو است، به نام دست دوم به فروش می‌رسد

به گزارش همنوا به نقل از ایلنا، این روز ها، مشکلات و فشار‌های اقتصادی سبب شده خرید لباس نو برای بسیاری از خانواده‌ها سخت و دشوار شود و فضای خرید و فروش لباس های دست دوم و بعضا دست چندم رونق بیشتری پیدا کند.

افزایش سرسام آور  قیمت‌ها، به خصوص در حوزه پوشاک، خریداران لباس در ارومیه  را، راهی بازار تاناکورای این شهر کرده است تا با اندک پرداختی صاحب لباسی به اصطلاح جدید شوند.

حقوق دریافتی‌ام کفاف زندگی را نمی‌دهد

حسن مجیدی یکی از شهروندان ارومیه که در بازار تاناکورا  مشغول خرید کاپشن دست دوم بود به خبرنگار ایلنا گفت:قیمت ها در ماه های اخیر سرسام آور بالا رفته و حقوق دریافتی من هم کفاف مخارج زندگی ام را نمی دهد بنابراین برای خرید لباس گرم دست دوم مجبور شدم به اینجا مراجعه کنم .

وی با بیان اینکه سه فرزند دارد و برای تهیه لباس گرم زمستان فرزندانش مجبور است سالی یکبار به این بازار مراجعه کرده و لباس مورد نیاز خانواده خود را از این مکان تهیه می کند گفت: چند سالی است که موفق نشدم برای خود و فرزندانم لباس نو تهیه کنم.

مجوزی برای فروش اجناس تاناکورا صادر نشده

محمد رضا آرمیون رئیس کل سلامت محیط و  کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با بیان اینکه لباس های تاناکورا یا دست دوم قاچاق بوده و ممکن است برخی از آنها به دلیل  عدم شست وشوی درست و بهداشتی عامل انتقال بیماریهای پوستی  باشند گفت: وزارت بهداشت هیچ گونه مجوزی برای فروش اجناس دست دوم و تاناکورا صادر نکرده است.

آرمیون افزود: تمامی این لباس‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و وزارت کشور نظارتی بر این لباس ها ندارد ما نیز آنها را غیر بهداشتی و غیر استاندارد تلقی می کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از این نوع لباس ها ممکن است  شهروندان را در معرض احتمال  ابتلا به برخی بیماری های پوستی قرار  دهد گفت:ارگان ها و سازمان های مربوطه باید نظارت بیشتری بر واردات غیر قانونی پوشاک دست دوم (تاناکورا)  داشته باشند.

لباس دست دوم در بازار وجود ندارد

کاظمی رئیس اتحادیه پوشاک ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران، منکر وجود لباس دست دوم در بازار ارومیه شد و گفت:اگر سری به بازار تاناکورای بزنید مشاهده می کنید تمامی لباس‌ها نو بوده اما به نام  دست دوم به فروش می رسد.

وی افزود: شاید درصد کمی از فروشندگان این بازار اقدام به فروش لباس دست دوم کنند که آن هم بسیار ناچیز است.

مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا از بازار تاناکورای حاکی است ۹۰ درصد لباس های این بازار دست دوم و حتا دست چندم بوده و روزانه مخصوصا روزهای پایانی هفته  مشتریان زیادی از ارومیه و شهرهای اطراف برای خرید اجناس دست دوم به این بازار مراجعه می کنند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.