×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Monday 13 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25478 خبر
روند بازسازی خانه های روستایی زلزله زده علی رغم مشکلات به خوبی جلو می رود

هم‌نوا_ فاطمه فرشباف 

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بیان کرد:

اگر امکان مقایسه عملکرد امسال مجموعه های استان با سال های قبل فراهم باشد، با روحیه تعاون و همکاری که امسال هست، درمی یابیم مسائل بحرانی استان چون آتش سوزی جنگل های ارسباران به خوبی مدیریت شده است.

امسال مدیریت و همکاری مجموعه های استان نسبت به سال های قبل بیشتر و بهتر شده است. در بحث زلزله سراب و میانه در یک یا دو ماه اول اسکان اضطراری و اسکان موقت برای مردم زلزله زده فراهم کردیم. تا الان هم روند بازسازی خانه های روستایی زلزله زده علی رغم مشکلات به خوبی جلو می رود و البته تلاش بیشتری لازم است تا به طور کامل انجام شود.

در زلزله سال گذشته میزان خسارت وارد شده به دلیل مقاوم سازی ۴۵ تا ۵۰ درصدی ساختمان های روستایی، بسیار کمتر از زلزله های سال های قبل بود و اگر این مقاوم سازی ادامه یابد وضعیت بهتر می شود‌. باید سعی شود تا قبل از فصل سرما بازسازی خانه های روستایی تمام و به صاحبانشان تحویل داده شود. 

اعتماد اجتماعی ما از این طریق تامین می شود که سر وقت به وعده های خود عمل کنیم‌‌.

وی در مورد اعتبارات تاسیسات استان گفت: در مورد قضیه اعتباراتی که به تاسیسات قرار بود اعطا شود، خوشبختانه پیگیر متممی که تصویب شد، هستیم تا به دستشان برسد.

پورمحمدی در مورد رفع خسارات ناشی از سیل گفت: در خصوص رفع خسارت های ناشی از سیل زحمات زیادی کشیده شده و در این میان بازسازی بناهای عمومی اقدام بسیار به جا و خوبی است. 

وی با تاکید بر مسئله کمبود آب استان ادامه داد: مسئله آب مسئله دیروز و امروز نیست. کمبود آب در این فصل همه ساله مشکل ایجاد می کند و امسال شیوع ویروس کرونا هم این کمبود را تشدید کرده است. برنامه های بلند مدتی برای این مشکل داریم که تا حدی بتوانیم آن را برطرف کنیم. این برنامه ها با هماهنگی و اراده ای بیشتر در زمان کم می تواند به حل این مشکل کمک کند. البته باید تلاش کنیم الگوی مصرف جامعه را تا حد امکان اصلاح کنیم. برای مثال لازم نیست در صنعت از آب شرب استفاده شود. 

هم اکنون پروژه ی اصلی و اولویت ما انتقال آب ارس به تبریز است و به طور جد برای این کار در تلاش هستیم. 

برخی مواقع آب نداریم و کاری نمی شود کرد ولی بعضی مواقع آب هست ولی از آن درست استفاده نمی کنیم. ما باید از سهم خود به نحو احسن استفاده کنیم. 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.