×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
روز فرهنگی تاجیکستان در تبریز آغاز شد

به گزارش همنوا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه در مراسم آغاز این رویداد فرهنگی اظهار کرد: این رویداد فرهنگی طی امروز و فردا و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی دنبال می شود.  

سیدقاسم ناظمی اضافه کرد: بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی همچون بازار تبریز، ‌ خانه استاد شهریار  نشست با اساتید دانشگاه هنر، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان‌ موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی و قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز است.

براساس این گزارش اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها را فراهم کرده است.

وجود مقبره کمال‌الدین خجندی در تبریز و توجه ویژه مردم تاجیکستان به این شخصیت فرهنگی و هنری، ارتباط مردم این دو خطه را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است.

با توافق مسئولان فرهنگی و هنری ایران و جمهوری تاجیکستان، هفته فرهنگی این کشور، (۱۱ تا ۱۶ مهر ماه) همزمان در شهرهای تهران، شیراز و تبریز در حال برگزاری است.

هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان و سفارت تاجیکستان در ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر دوشنبه ۱۱ مهرماه در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران گشایش یافت و در شهرهای شیراز و تبریز ادامه دارد.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.