×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Monday 6 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25445 خبر
راه اندازی طرح توسعه پردیس بین المللی ارس در جلفا

به گزارش همنوا به نقل از خبرگزاری دانشجو، تعدادی از اعضای هیات رئیسه محترم دانشگاه تهران از پردیس بین المللی ارس در جلفا بازدید کردند. در جریان این دیدار احمد نوحه گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، جابر سلطانی مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی و همچنین مشاور رئیس دانشگاه تهران در امور عمرانی، مسعود صدری نسب رییس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو کمسیون دائمی منطقه ۱ پژوهشی کشور ضمن بازدید از طرح جامع پردیس بین المللی ارس در نشستی با هیات رییسه پردیس به بحث و تبادل نظر پیرامون روند پیشرفت این طرح و چگونگی انجام هرچه سریعتر این فرایند پرداختند.
در این بازدید نوحه گر اظهار داشت: با عنایت به توجه ویژه کیانی، رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و هیات مدیره محترم سازمان متبوع، و تاکید معاون محترم فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس مبنی بر اینکه حضور پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران و استادان با تجربه و برجسته در این منطقه از میهن عزیز می‌تواند در ارتقای سطح علمی منطقه تاثیر چشم گیری داشته باشد؛ لذا با این توجه به موارد ذکر شده و گسترش هر چه بیشتر همکاری بین منطقه آزاد ارس و دانشگاه تهران و توسعه علمی منطقه همگام با توسعه صنعتی و اقتصادی آن، مقرر گردید سرعت امور اجرایی طرح جامع دانشگاهی افزایش چشم گیری داشته باشد.

در این بازدید زهرا امام جمعه رییس پردیس بین المللی ارس ضمن خوشامدگویی به هیات بازدیدکننده، ابراز خرسندی کرد و روند پیشرفت طرح جامع دانشگاهی را توضیح دادند.
طرح جامع پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران به متراژ ۱۰ هزار متر مربع و در زمینی به مساحت ۶۷ هزار متر مربع است که مقرر گردید در فاز اول ساختمانی با امکانات آموزشی و پژوهشی احداث گردد.

همچنین در ادامه این بازدید، به منظور توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه، بازدیدی از گروه صنعتی آمیکو در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با هدف افزایش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و نوآوری صورت گرفت و مقرر گردید این موارد در قالب تفاهم نامه‌ای فی مابین دانشگاه تهران و گروه صنعتی آمیکو منعقد شود.
این بازدید روز پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس و شهر جلفا برگزار شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.