×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
دلیل رد طرح ممنوعیت ازدواج کودکان، منطقی بود

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا زهرا ساعی با بیان این که طرح ممنوعیت از دواج کودکان زیر 13 سال از سال گذشته در فراکسیون زنان مجلس مطرح بود، اظهار کرد: آمار نشان می‎دهد که ازدواج کودکان در برخی نقاط کشور، بیشتر از سایر جاهاست، از این رو تصمیم گرفته شد تا با ارائه طرحی، ازدواج برای دختران زیر 13 سال و پسران زیر 16 سال، ممنوع شود.
وی افزود: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد، اما به تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نرسید که البته دلیلشان هم موجه بود و معتقد بودند که طرح ارائه شده، یک طرح کلی است و نمی‎توان از آن به عنوان نسخه‎ای واحد برای کل نقاط کشور استفاده کرد.
وی با بیان این که ازدواج در سنین پایین در برخی نقاط کشور و به ویژه برخی روستاها، جزو سنت‎های بومی آن منطقه و امری طبیعی است، ادامه داد: معتقد هستم طرح ممنوعیت ازدواج کودکان باید با تفکیک این مناطق و موارد خاص، مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار بگیرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مواردی مانند بالا رفتن سن ازدواج در شهرها و حتی برخی روستاها، در بازبینی مجدد طرح ممنوعیت ازدواج کودکان، باید مد نظر قرار گیرد، گفت: مهاجرت پسران روستایی به شهرها برای یافتن کار هم باعث افزایش سن ازدواج برخی دختران روستایی شده است، از این رو این موارد هم در ارائه این طرح باید مورد توجه قرار می‌گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در طرح ممنوعیت ازدواج کودکان، بیشتر کودکانی مد نظر ما هستند که به دلیل فقر اقتصادی و یا از روی اجبار خانواده، تن به ازدواج داده و مجبور به ازدواج با کسانی شده‎اند که چندین سال از خودشان بزرگ‎تر هستند و این نیز آنان را از ادامه تحصیل و پیشرفت باز داشته و به دلیل عدم رشد کافی عقلی و جسمی، در سنین بسیار پایین، طلاق گرفته یا بیوه شده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.