×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
خط و نشان رئیس شورا در خصوص انتصابات اخیر شهرداری/ تمدید طرح انسداد جذب نیرو تا پایان سالجاری

به گزارش همنوا، روح اله رشیدی در بیست و یکمین جلسه‌ی علنی شورای شهرتبریز با بیان این مطلب ادامه داد: می‌توانیم قید زمان را تا پایان ۱۴۰۰ در نظر بگیرم تا شهرداری موظف شود در این زمان سازوکار ورود نیرو را مشخص کند.

برگی، رییس شورای اسلامی شهر هم در این رابطه بیان کرد: برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری تبریز در این راستا وجود دارد که در ماده ۶۱ آن مشخص شده هرگونه جذب و به کار گیری نیروی انسانی تحت هر عنوان در شهرداری و سازمان‌های تابعه ممنوع است مگر در صورت اخذ مجوز.

طرح انسداد نیرو تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به شرط اینکه هرزمان شهرداری شیوه نامه جذب نیرو را ارائه کند این ممنوعیت لغو خواهد شد، به تصویب رسید.

ضرورت ارائه گزارش تبصره‌های دائمی بودجه توسط شهرداری/ حریم قانونی تبریز و روستاهای الحاقی مشخص شود

 بابایی اقدم در تذکری عنوان کرد:  برخی تفاوت‌ها در نسخه چاپی بودجه و سایت وجود دارد که باید تمامی موارد که در شورا تصویب شده یکسان باشد.

وی، بر ضرورت ارائه‌ی  گزارش تبصره‌های دائمی بودجه توسط شهرداری تاکید کرد و گفت: برخی هزینه‌ها توسط شورای آرپادره‌سی هزینه شده که اخیراً فرمانداری نامه‌ای ارسال کرده که  این هزینه ها از محل تبصره ۴۳ پرداخت شود اما هنوز معلوم نیست آرپا درسی‌ در حریم تبریز است یا خیر.

بابایی اقدم در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر حریم قبلی تبریز به صورت قانونی پابرجاست اعلام شود تا ما بتوانیم اقدامات قانونی را انجام‌ دهیم.

 تشکیل کمیته‌ی نامگذاری تعیین و تکلیف شود

روح اله دهقان‌نژاد رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و امور حقوقی شورا گفت: قبلا نیز گفته ایم که نام گذاری های که در چند سال گذشته در تبریز انجام شده وجهه‌ی قانونی ندارد که لازم است کمیته نامگذاری هرچه سریعتر تعیین و تکلیف شود تا این مشکل نیز برطرف شود.

وی، با تبریک روز جهانی هنرمند گفت: این روز را خصوصاً به فعالین تئاتر و موسیقی تبریک می‌گویم‌که همواره در صحنه بوده‌اند و در اسلام، هنر و در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر سریال‌های امام علی (ع)، امام رضا(ع)، حضرت یوسف(ع) و امام حسن (ع) تهیه و موسیقی این آثار هنری ماندگار شده به سبب تلاش هنرمندان است.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه امروز در عالم مداحی نیز اشعاری که توسط شاعرین نوشته شده مداحان عزیز از این اشعار استفاده می‌کنند گفت: اگر در گذشته حاج غلام رضا شیعه خلص وجود داشت، امروز نیز مداحان جوان و پیرغلامان عزیز در این زمینه فعال هستند و من باتوجه یه اینکه در زمینه مداحی و تئاتر فعالیت داشته‌ام، از نزدیک با این عزیزان آشنا هستم.

وی در خصوص احیای سازمان ورزش نیز گفت: اگر می‌خواهیم برای احیای سازمان ورزش همت کنیم، باید شرکت قبلی تسویه کنیم که لازم است مراحل تسویه انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان ورزش قبلی به امضای استاندار رسیده نه وزارت کشور که لازم است در این زمینه شفاف سازی شود.

دهقان نژاد افزود: در خصوص تعاونی مسکن کارکنان شهرداری نیز امروز این تعاونی فلج است و در یک پروژه بزرگ بیش از ۶۰۰ نفر از همکاران شهرداری گرفتار شده‌اند.

اخذ تعهد از نیروهای سبزبان و پاکبان غیر قانونی است

احد صادقی دبیر شورای شهر نیز با اشاره به تبدیل وضعیت قانونی تعدادی از نیروهای سبزبان و پاکبان گفت: طبق قانون با تبدیل وضعیت این عزیزان دیگر نمی‌توانند به کار قبلی خود بازگردند و جایگاه جدید تعریف می‌شود ولی اخیراً از برخی نفرات تعهدی خواسته شده  که ادعایی برای کار در جایگاه قانونی جدید خود نداشته باشند که این کار قانونی نیست و باید آنهایی که برخلاف قرارداد خود در جای دیگر کار می‌کنند به جای خود بازگردند.

شهرداری محل آزمون و خطا نیست

 برگی نیز در تذکری به شهردار اظهار کرد: برخلاف گفته‌ی بعضی ها، قطع همکاری با مامور به خدمت ها فقط نظر شخص بنده نیست بلکه در برنامه چشم انداز راهبردی شهرداری نیز پیش بینی شده که شهرداری نسبت به این امر اقدام کند.

وی اضافه کرد: از شهردار می‌خواهم اگر بنده روی یک نفر توصیه کردم به عموم شهروندان بیان کند، من با هیچ کس نسبتی ندارم و هرکس بگوید شخصی را توصیه کرده این خلاف است و نباید جدی گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تغییرات اخیر مدیریتی شهرداری تبریز نیز گفت: چندی پیش انتصاباتی انجام شده است که فعلا به عنوان سرپرست انتصاب شده اند تا از مراجع ذیصلاح نیز استعلام بیاید که فعلا این اتفاق نیفتاده است؛ به‌عنوان مثال با وجود اینکه هنوز نامه‌ی موافقت آقای جوانعلی‌آذر هنوز از دانشگاه آزاد نیامده، در شهرداری مامور به خدمت شده‌ است که این می‌تواند یک تخلف اداری باشد گه قبل از آمدن نامه این فرد را به عنوان سرپرست سازمان شهرداری منصوب می‌کنیم.

وی ادامه داد: او به‌عنوان سرپرست منصوب شده است اما نامه‌های اداری با عنوان رییس سازمان فرهنگی، ورزش و اجتماعی امضا می‌شود.

برگی با اشاره به این که تصمیمات مدیران با امورات شهری ارتباط مستقیم دارد گفت:  باید در تصمیم گیری‌ها دقت شود چراکه شهرداری محل آزمون و خطا نیست و مدیران شهرداری در تصمیم‌گیری خود به ویژه امضای اسناد دقت کنند تا بعدا دچار مشکل نشوند.

برگی ادامه داد: آقای تورج روشنایی لیسانس مدیریت برنامه ریزی اجتماعی دارد و از کشور ترکیه در مقطع ارشد  رشته برنامه ریزی شهری فارع التحصیل شده است و باید عضو نظام مهندسی باشد که نیست و در مقطع دکتری در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری شروع به تحصیل کرده و ناتمام گذاشته است اما همین شخص بدون داشتن سابقه‌ی اجرای در شهرداری تبریز حکم معاونت به نامش زده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.