×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
خط قرمز نظام توسط داور ایرانی رد شد

در‌ آخرین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۱ که به میزبانی فرانسه در شهر پاریس برگزار گردید، در کنار رقابت بازیکنان ایرانی، دو نماینده داوری ایران یعنی جواد سلیمی و همسرش المیرا گوزل‌زاده حضور داشتند که متاسفانه در اولین روز این رقابت‌ها، مسابقه ورزشکاری از رژیم صهیونیستی و حریفی از چین تایپه، در جلوی چشمان رییس فدراسیون کاراته و حراست فدراسیون توسط داور ایرانی قضاوت شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در حالی که هم زمان با این قضاوت، محمد حمایل کودک ۱۵ ساله فلسطینی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده است. رژیمی که از بنای وجود نحسش دشمنی خود را بارها و بارها با ترور دانشمندان و مردم بی گناه به مردم ایران ثابت کرده است. رژیمی که براساس گزارش‌های منابع رسمی فلسطینی، فقط از سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی تا آوریل سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰۰ کودک بی گناه فلسطینی را به قتل رسانده است. طی این مدت همچنین بیش از ۱۳ هزار کودک مظلوم فلسطینی را مجروح کرده و بیش از ۱۲ هزار کودک را بازداشت کرده و هم‌اکنون نیز حدود ۳۰۰ کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در حبس به سر می برند. 

در طول سالهای اخیر چه بسا ورزشکاران، داوران،مربیان و قهرمانان بزرگی که در راستای حمایت از جنبش مقاومت و آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین و بعضا به بهای پایان دوران ورزش حرفه ای خود، از رویارویی و قضاوت با نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کردند.

علی رضا کریمی و محسن حاجی پور کشتی گیر،آرش میر اسماعیلی جودوکار، محمد علیرضایی شناگر، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه فوتبالیست، فاطمه برقول شطرنج‌باز غلامحسین ذوالقدر تکواندوکار و فرخنده سلیمانی داور بین المللی تنیس و …. بزرگانی هستند که از مدالهای المپیک و جهانی گذشتند تا صدای مظلومیت مردم بی گناه فلسطین را به جهانیان برسانند. 

 همه داوران، قبل از قضاوت رقابت‌ها از برنامه و زمانبندی تیم‌ها و شرکت کنندگان آگاه هستند و  المیرا گوزل‌زاده داور ایرانی به راحتی می‌توانست طبق قوانین فدراسیون جهانی، بدون هیچ مشکلی انصراف خود را از قضاوت مسابقه رژیم صهیونیستی و چین تایپه اعلام کند. حال سوال اینجاست که چرا وی مبادرت به قضاوت کرده است و این اتفاق در حضور ریاست و حراست فدراسیون و همسرشان جواد سلیمی رییس شورای داوران ایران با چه مبنا و برای رسیدن به چه هدفی صورت گرفته است؟ 

از مهمترین دلیل عدم روبرویی ورزشکاران و داوران ایرانی در مقابل نمایندگان اسرائیل اعلام و ابراز عدم رسمیت این رژیم غاصب توسط جمهوری اسلامی ایران و اعتراض به جنایات این رژیم بود. بنابراین رئیس فدراسیون کاراته سید حسن طباطبایی باید پاسخگوی اذهان عمومی باشد که چرا با اینکه خودشان در سالن حضور داشتند، جلوی این اتفاق ناگوار را نگرفته اند؟

در واقع یادمان هست که فدراسیون کاراته بعد از گذشت چندین ماه هنوز دلیل اخراج جواد سلیمی از شورای داوران جهان، آسیا، آسیای میانه، المپیک و از دست رفتن همیشگی کرسی ایران، توضیحی نداده و تاکنون سوالات اصحاب رسانه بی‌پاسخ مانده است.

به نظرتان سکوت و حمایت گستاخانه رییس فدراسیون از داور اخراجی به چنین فاجعه ای توسط همسرشان ختم شده است؟ زوج خوشبختی که داوری ایران را قرق کرده و در تمامی اعزام های رسمی و غیر رسمی حضور داشته و عرصه را برای بقیه داوران با کسوت بیشتر مسدود کرده اند.در واقع المیرا گوزل زاده در طی ۲ سال و به لطف همسرشان تمامی درجات داوری را بدون مشکلی طی کرده و بالاترین درجه داوری جهان را اخذ نموده اند؟
به جز فدراسیون کاراته، نهادهای بالاتر یعنی وزارت ورزش و جوانان هم باید پاسخگوی مردم باشند که چرا با وجود حضور نماینده این وزارتخانه در تیم اعزامی، هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای در این باره به عمل نیامده است؟ وظایف نیروهای حراستی این وزارتخانه، در اعزام های تیم ملی دقیقا چیست و چه نقشی را برعهده دارند؟
جامعه ورزشی ایران از نهادهای نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهد، در پی سکوت فدراسیون کاراته و وزرات ورزش که توهین آشکار به شعور مردم انقلابی و آرمان‌های هزاران شهید نیز می باشد با اقتدار ورود کرده و اقتدار نظام را برای طاغوتیان و قانون شکنان نشان دهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.