×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
خسارت ۲۷۱.۵ میلیارد تومانی سیلاب در شهرستان کلیبر

به گزارش پایگاه خبری هم نوا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کلیبر، عدالت حاجی پور در یک گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: بارش‌های روز یکشنبه این هفته در شهرستان کلیبر، در کمترین زمان ممکن به حدود ۷۴ میلی متر رسید و منجر به وقوع سیلاب شد که متأسفانه بر اثر آن سه نفر نیز مفقود شدند.

وی افزود: با تلاش مردم شریف شهرستان، ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان و نیروهای امدادی، جسد دو نفر از مفقودشدگان روز دوشنبه و جسد نفر سوم نیز روز سه شنبه کشف شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این حادثه، اظهار کرد: در جریان وقوع این سیلاب، جاده ارتباطی حدود ۱۲ روستا آسیب دیده که شامل ۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۰ دهنه پل بوده و در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت از این طریق ارزیابی شده است.

حاجی پور تشریح کرد: آب شرب هفت روستا نیز قطع شده و شبکه داخلی و خطوط انتقال در این روستاها به خصوص تصفیه خانه آب شرب شهید لشکری با پوشش ۱۰۷ روستا آسیب دیده است که خسارت این حوزه نیز ۲۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: قطعی گاز ۱۰ روستا منجر به بروز خسارت پنج میلیارد تومانی و قطعی برق چهار روستا نیز منجر به خسارت ۲.۵ میلیارد تومانی شده است.

وی افزود: باغات و مزارع حاشیه رودخانه‌های شهرستان نیز با احتساب کانال‌های آب آور زراعی، راه‌های دسترسی و سایر ابنیه حدود ۱۰۹ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

فرماندار کلیبر با بیان این‌که اکنون برق، گاز و راه ارتباطی تمامی روستاها با کمک تیم‌های ارسالی از مرکز استان و شهرستان دایر شده است، گفت: نان مصرفی روستاهای آسیب دیده توسط خیران نیک اندیش و تیم مدیریت بحران تأمین شده و اکنون توزیع می‌شود.

وی یادآوری کرد: فعلاً تأمین آب شرب روستاهای سهریق، عربشاه خان، گوار، چای کندی و تصفیه خانه شهید لشکری مشکل دارد که قرار است تا آخر شب سه شنبه به طور کامل این خطوط انتقال راه اندازی شوند.

کد خبر 5278856

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.