×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
حاشیه‌نشینان تبریز کجا می‌روند!

به گزارش همنوا، فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی شورا با نماینده مجلس و اداره‌کل راه و شهرسازی بر ورود دولت به اجرای پروژه شهرک جوانان با اشاره به موضوع شهرک جوانان و لزوم ورود دولت به ساخت مسکن در این شهرک اظهار داشت: خصوص شهرک جوانان تفاهم‌نامه‌ای که با دولت امضا شده برای تولید مسکن، جابه‌جایی حاشیه‌نشینی و موضوع بازآفرینی شهری است. مصمم هستیم که شهرداری ظرفیت خود را در این خصوص به کار بگیرد اما تأکیدم بر این است که در کنار شهرهای جدید شهریار و سهند، شهرک جوانان نیز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شود تا پیمانکاران این طرح در این محدوده نیز پروژه‌های مربوطه را اجرا کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز به‌عنوان طرح موضوع و طرح دغدغه نمایندگان مردم در شورای شهر با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده مردم در مجلس بود و تلاش می‌کنیم در جلسات بعدی موضوع به صورت تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج مطلوب که به نفع شهرمان باشد، دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به توسعه و بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: ماده ۶ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن در خصوص واگذاری اراضی دستگاه‌های دولتی برای توسعه شهری به صورت شفاف توضیح داده است. ماده ۹ قانون بازآفرینی و ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

وی یادآور شد: درخواست ما این است که تقاضای مؤثر و تقاضای بالقوه را در نظر بگیریم اما این تقاضای مؤثر در قانون جهش تولید مسکن مدنظر نبوده و تقاضای ما اصلاح این مورد است. در بعد نظارت بر قانون،  نظارت بر ماده ۱۱ و ماده ۱۲ تأکید داریم. شرایط به‌گونه‌ای است که ظاهراً دولت ماده ۱۲ را نادیده گرفته و درخواست می‌کنیم این موضوع توسط مجلس پیگیری شود.

بابایی‌اقدم گفت: دولت در خصوص شهرک جوانان ورود کرده و روی آن کار کند. این شهرک با توجه به شرایط خود می‌تواند با استقبال قابل توجهی همراه شده و خیلی سریع‌تر به نتیجه برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.