×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
جزئیات جدید از تعرفه رایگان برق/ چگونه مشترکان بستانکار شوند؟

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اخباری مبنی بر متوقف شدن طرح برق امید اظهار داشت:  بر اساس تکلیف بند "ی" تبصره "8" قانون بودجه سال 1400؛ وزارت نیرو مکلف شده بود که تعرفه برق را در بخش خانگی به گونه‌ای اصلاح کند تا کسانی که 50 درصد زیر الگوی مصرف منطقه میزان مصرف خود را کاهش دهند و یا تحت پوشش کمیته امداد و سازرمان بهزیستی باشند با تعرفه برق صفر و رایگان محاسبه شوند. اکنون این رویه دو تغییر داشته یکی اینکه سطح الگوی کم‌مصرفی افزایش پیدا کرده قبلا در ماه‌های غیرگرم 80 کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم 100 کیلووات ساعت بود که این اعداد به 100 کیلووات ساعت و 150 کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده، تغییر دوم اینکه مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از تعرفه برق صفر و یا رایگان استفاده می‌کنند. 

وی افزود: برای کسانی که میزان مصرف برق زیر الگوی منطقه داشته باشند تغییر تعرفه را شاهد نخواهیم بود و همان تعرفه قبل است و کسانی که بیش از الگوی هر منطقه مصرف داشته باشند متناسب با افزایش مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی افزایش تعرفه خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه‌های برق متناسب با هزینه‌های تامین انرژی تنظیم شده و در تصویب‌نامه‌ای که توسط دولت در روز یکشنبه هفته گذشته به تصویب رسید، قابلیت اجرا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طرح از ابتدای بهمن ماه عملیاتی و اجرا می‌شود، تاکید کرد: اکنون وزارت نیرو باید سیستم‌های خود را مجددا بر اساس صورتحساب جدید تنظیم کند و همچنین آموزش همگانی در جهت کاهش مصرف داشته باشد.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: طی یک سال گذشته بیش از 10 میلیون مشترک حداقل برای یک بار توانسته‌اند از تعرفه رایگان و صفر استفاده کنند.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود که طرح جدید حداقل 10 درصد کاهش مصرف را در پی داشته باشد، در این طرح پیش‌بینی شده کسانی که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه در ماه‌های گرم کاهش دهند و برق مصرفی زیر الگوی مصرفی هر منطقه داشته باشند از پاداش مدیریت مصرف برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: پاداش مدیریت مصرف هم متناسب با هزینه‌های تامین برق است که رقم آن جذابیت بیشتری دارد، حتی برای برخی مشترکین می‌تواند از وزارت نیرو و صنعت برق بستان‌کاری ایجاد کند که خود می‌تواند انگیزه‌ای برای مشترکان پرمصرف باشد تا نسبت به کاهش مصرف و صورت‌حساب خود اقدام کنند و هم اینکه کسانی که زیر الگو هستند تلاش کنند تشویق‌هایی را که در تعرفه جدید پیش‌بینی شده دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.