×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
جامعه ایرانی و معضل خط قرمزهای خودساخته

خانم بتول سلطانی عضو جداشده شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق که حالا ساکن اروپا است، در خصوص انگیزه پیوستن خود به این سازمان می گوید: «هرچند من گرایشات خانوادگی هم به سازمان داشتم، اما مهمترین عامل پیوستن من به مجاهدین دو چیز بود، نماز جماعت اجباری و گشتن کیف مان توسط مدیر و ناظم مدرسه!» این خاطره تلخ تا مدتها آزارم می داد، دوست داشتم مدیر یا ناظم مدرسه ایشان را پیدا کنم و بگویم هیچ می دانستید کار تحقیرآمیز و غیرشرعی شما باعث فرار یک دختر دبیرستانی از کشور و پیوستن اش به منافقین شده است؟!

آیا تبعات تلخ اشتباه خود را که حداقل اش این چهره افسرده و تهی از زندگی است، می پذیرید؟! چه جوابی داشتند جز اینکه «ما هم یکی مثل همه! مگر فقط ما چنین کردیم؟!». در تاریخ انقلاب کم نبوده و نیست خط قرمزهای خودساخته ای که به نام دین و انقلاب شکل گرفته و البته هیچ مبنای شرعی هم نداشته است، اما باعث تحمیل هزینه های گزاف و تباهی زندگی های بسیار شده است.

روزی پیراهن آستین کوتاه، روزی ریش تراشی، روزی کروات و روزی گشت ارشاد و تحقیر زنان به نام حجاب! گشت ارشاد در ایران امروز یک مفهوم انتزاعی نیست که اسباب فلسفه بافی برخی دوستان شده است، یک واقعیت عینی است که عملکرد و نتیجه اش مقابل چشمان ما است. همان واقعیتی است که چندماه قبل سر یک زن را به درب ماشینش کوبیدند، همان ماشین ون است که مادری را زیر می گیرد و مهمتر؛ همان راهکاری است که سالهاست هیچ اثری در حل معضل بی حجابی نداشته و صرفا به تحقیر و انباشت نفرت دامن زده است! مخالفان و منتقدان #گشت_ارشاد با این واقعیت تلخ و ملموس مشکل دارند، نه با اصل نهی از منکر و نه اصل حجاب!

تلاش برخی دوستان برای پیچیده کردن چنین مفاهیم ساده و آویزان شدن از اقوال بزرگان برای دفاع از گشت ارشاد واقعا مضحک است. طرفدار گشت ارشاد هستید، باشید! اما برای لزوم اجبار دلیل بیاورید، قرآنی و روایی و حتی عقلانی! اصلا چند نفر پیدا کنید که بعد گرفتاری در گشت ارشاد، اهل حجاب شده اند و اظهاراتشان را به شکل انبوه پخش کنید، شما که رسانه اش را هم دارید! اینکه منتقدان را به تلاش برای براندازی و بازی در پازل دشمن متهم کنید یا هشتگ شان را آمریکایی معرفی کنید، نشانه ضعف و بی اخلاقی است.

باب شدن گفتگو در این موضوع مبارک است، شما هم مشارکت کنید و حرفتان را بزنید.حتی از گشت ارشاد هم دفاع کنید، اما در کنار غلتیدن در مفاهیم انتزاعی، لااقل برای جمع شدن بساط تحقیر و آزار مردم، فکری بکنید! حیف نیست دخترانی دیگر طعم تحقیر را بچشند و پر از نفرت و کینه، قدم در مسیر بتول سلطانی بگذارند!؟

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.