×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 22 مرداد 1399  .::.   برابر با : Wednesday 12 August 2020  .::.  اخبار منتشر شده : 11128 خبر
ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات حمایتی بازی‌سازان آغاز شد

مدیران تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی با ثبت‌نام در درگاه «همگرا» می‌توانند از حمایت‌های مالی و معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ادامه کار خود بهره‌مند شوند.

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، ساختار حمایتی همگرا با هدف شناسایی و حمایت از استعدادهای بازی‌سازی، توانمندسازی بازی‌سازان نوپا، تقویت توانمندی بازی‌سازان در حال رشد و بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در جهت توسعه صنعت بازی‌های ویدئویی کشور ایجاد شده است. در این ساختار تلاش شده تا با طراحی ساختاری شفاف و عادلانه، منابع حمایتی «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای»، «مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ریاست جمهوری» و «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و نهادهای دیگر ذیل این ساختار تجمیع شده و براساس شیوه‌نامه بهره‌برداری از این ساختار به شرکت‌ها و تیم‌های عضو اختصاص یابد. مدیران تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند تا تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ جهت بهره‌مندی تیم یا شرکت خود از خدمات حمایتی قابل ارائه در ساختار حمایتی همگرا از طریق این درگاه اقدام به ثبت‌نام کرده و پس از تکمیل اطلاعات فرم و ارسال مستندات لازم، تیم یا شرکت آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید عضویت در این ساختار رتبه‌بندی خواهند شد. مدت اعتبارنامه اعضا تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود و در این مدت، اعتبار اختصاص یافته به هر عضو (مبتنی بر رتبه همگرا)، قابل دریافت در قالب خدمات حمایتی معرفی‌شده خواهد بود. ساختار حمایتی همگرا مشتمل بر ۴ سطح (۷ رتبه) است که سطح یک از «بازی‌سازان رشدیافته» (رتبه‌های سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازی‌سازان در حال رشد» (رتبه‌های ققنوس و شیردال)، سطح سه از «بازی‌سازان نوپا» (رتبه‌های هدیوش و یوز) و سطح چهار از «تیم‌های بازی‌سازی مستعد» (معرفی‌شده از طرف مبادی) تشکیل شده است. در سطح یک همگرا (رتبه‌های سیمرغ و هما)، شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی قرار دارند که همکاران حمایتی این ساختار نیز محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها از خدمات حمایتی ارائه‌شده معمول در این ساختار استفاده نخواهند کرد و امکانات و تسهیلات ویژه‌ای به منظور حمایت از نقش مربی‌گری، مشاوره و خدمت‌دهی آنها به رتبه‌های پایین‌تر همگرا اعطا خواهد شد و ثبت‌نام از این شرکت‌ها در طول سال بصورت مستمر ادامه خواهد یافت. سطح دو متعلق به شرکت‌ها و مجموعه‌هایی است که شامل رتبه‌های ققنوس (شرکت‌ها) و شیردال (تیم‌ها) می‌شود، شرکت‌ها و تیم‌های «در حال رشد» بازی‌سازی قرار دارند که از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بین‌المللی با سطح اعتباری بالاتر از اعضای سطح سه بهره می‌برند و فقط امکان ثبت‌نام در موعد ثبت‌نام سالیانه را دارند. شرکت‌های دارای رتبه‌های هدیوش (شرکت‌ها) و یوز (تیم‌ها) در سطح سوم قرار دارند که شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌سازی «نوپا» را نیز شامل می‌شوند. این سطح از خدمات حمایتی معمول این ساختار در حیطه داخلی و بین‌المللی با سطح اعتباری پایین‌تر از اعضای سطح دو بهره می‌برند و فقط امکان ثبت‌نام در موعد ثبت‌نام سالیانه را دارند. در سطح چهار همگرا (رتبه غزال)، تیم‌های بازی‌سازی «مستعد» هستند که از طریق «مبادی همگرا» و در طی سال به این ساختار معرفی می‌شوند و بدون گذراندن مراحل ارزیابی به رتبه غزال می‌پیوندند که می‌توانند از خدمات حمایتی خاص و محدودتری نسبت به سطوح دو و سه بهره‌مند شوند. فهرست مبادی همگرا و سهمیه‌ای که برای معرفی تیم‌های مستعد بازی‌سازی دارند، توسط «شورای همگرا» به تایید خواهد رسید. حمایت‌های همگرا به طور غیرمستقیم و از طریق خرید خدمات توسط بازی‌سازان عضو از «همکاران حمایتی همگرا» یا «فهرست تامین‌کنندگان خدمات مورد تایید همگرا» و تامین درصدی از هزینه‌ها توسط ساختار همگرا صورت می‌گیرد. حمایت‌هایی که شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز بازی‌سازان در راستای رشد و توسعه فعالیت‌های بازی‌سازی می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به مشاوره و منتورینگ در حوزه‌های مرتبط از جمله تولید و توسعه بازی، مسائل حقوقی و مالکیت فکری، بازاریابی، فروش و برندینگ، مسائل بیمه و مالیات و تامین مالی، شرکت در دوره‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی در زمینه‌های فنی، هنری و طراحی بازی، مدیریت تولید بازی و توسعه کسب‌وکار و تجاری‌سازی، تبلیغات، بازاریابی و نشر از طریق پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال داخلی و بین‌المللی، رسانه‌های تخصصی بازی‌های ویدئویی، بومی‌سازی بازی‌های ایرانی برای بازار بین‌المللی و نشر بازی توسط ناشر در بازار داخلی، حضور در رویدادهای تجاری تخصصی داخلی و بین‌المللی و رویدادهای تجاری تخصصی آنلاین، خرید لایسنس نرم‌افزارهای تخصصی بازی‌سازی، منابع آماده بازی‌سازی، حق عضویت پایگاه‌های تخصصی بازی‌سازی، گزارش‌های تحقیقات بازار بین المللی و ثبت محصولات و علائم تجاری در حیطه بین‌الملل، استقرار در فضاهای کاری اشتراکی و بهره‌مندی از وام‌های کم‌بهره اشاره کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.