×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
ثبات قیمت نهاده‌های ساختمانی

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، بازار لجام گسیخته مسکن و نبود نظارت کافی بر آن سبب شد تا در سالهای اخیر، قیمت این نیاز ضروری مردم چه در بخش خرید و فروش و چه رهن و اجاره حتی از حد تصور نیز فراتر رفته و خرید مسکن را به خصوص برای خانه اولی‌ها تبدیل به یک رویا کند.

به همین منظور دولت سیزدهم اقدامات زیادی از تولید گرفته تا نظارت در این بازار در بخش‌های مختلف از جمله برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز و سوداگران را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و با وجود مشکلات بیشمار اما در حال پیاده‌سازی آنها است.

 

شایعه‌سازان همچنان به دنبال تشدید انتظارات تورمی

اما در ماه‌های اخیر به خصوص در فضای مجازی، اخباری جهت‌دار با هدف تزریق التهاب و انتظارات تورمی به بازار منتشر و تلاش می‌شود مردم را برای خرید واحدهای مسکونی با قیمت‌های بالا فریب دهند.

 

کنترل قیمت ارز و نهاده‌های ساختمانی دو اقدام دولت برای برگرداندن آرامش به بازار مسکن

این در حالی است که دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، بر این باور است که ثابت ماندن قیمت دلار، ارز و در کنار آن نهاده‌های ساختمانی موجب شده تا شاهد آرامش در بازار مسکن باشیم.

سعید لطفی افزود: بر همین اساس با تداوم این شرایط، به طور قطع در نیمه دوم سال قیمت مسکن بالا نخواهد رفت.

وی با اشاره به لزوم افزایش نقش نظارتی دولت بر قیمت ارز، طلا و نهاده‌های ساختمانی، تصریح کرد: دولت با اعمال سیاست‌هایی می‌تواند قیمت مصالح و نهاده های ساختمانی را کنترل تا افزایشی نداشته باشند که در این صورت، در نیمه دوم امسال شاهد اتفاق خاصی در خصوص افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود.

 

عرضه مسکن زیاد و تقاضا کم

لطفی با بیان اینکه فایل‌های فروش واحدهای زیادی در بنگاه‌ها وجود دارد اما تقاضای چندانی وجود ندارد، تاکید کرد: سازنده‌ها و افراد پول نیاز با تخفیف‌های متفاوت، واحدهای خود را با این هدف که زودتر به فروش رسانده و بتوانند به پول دست یابند عرضه کردند، اما همچنان تقاضای زیادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته هنوز افرادی نیز هستند که با توجه به اینکه به پول در زمان حاضر نیاز ندارند، تمایلی برای فروش واحدهای خود با تخفیف نیستند و واحدها را با قیمت‌های روز عرضه می‌کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.