×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
توزیع به موقع نهاده‌های دامی، راهکار حل مشکل قیمت گوشت

هم‌نوا_ مهدی قاسمی

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز درباره افزایش قیمت گوشت گفت: قیمت دام زنده به تبع تغییرات قیمت نهاده‌های دائمی دچار تغییر می‌شود. سودجویان در تلاشند از این وضعیت بهره برداری کنند. ما هم در تلاشیم علی رغم فعالیت آن ها قیمت ها را کنترل کنیم.

قدرتی درباره روال قیمت‌گذاری گوشت گفت: بعد از قیمت‌گذاری دام زنده از طريق جهاد کشاورزی، قیمت مصوب گوشت از طريق اتحادیه قصابان به کمیته فنی تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و پس از بررسی در کمیته تنظیم بازار قیمت نهایی به تصویب رسیده و به تمامی قصابان و فروشندگان گوشت اعلام می گردد.

وی تاکید کرد: در جلسه ای که ۱۵ مهر داشتیم سرعت افزایش قیمت را بررسی کردیم که بالاست. هرچند فاصله قیمت دام بین استان آذربایجان شرقی و تهران بسیار زیاد است. در استان ما قیمت گوشت حداکثر ۱۱۰-۱۲۰ هزار تومان است. 

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی تبریز گفت: با توزیع مناسب نهاده‌های دامی و ترخیص به موقع این نهاده از بحران عبور خواهیم کرد و به سمت آرامش بازار خواهیم رفت. مسئله اینجاست که این کار باید سرعت انجام شود.

قدرتی درباره تاثیر نهاده‌های دامی بر قیمت گوشت گفت: نهاده های دامی وابسته به جهاد کشاورزی هستند و به هم ارتباط دارند. وقتی قیمت مرغ دچار مشکل می‌شود به تبع آن گوشت گوساله و سایر نهاده ها نیز به به مشکل می‌خورند.

با بالا رفتن قیمت مرغ، قیمت گوشت نیز بالا می‌رود.

او تاکید کرد: این قیمت ها واقعی نیست و نرخ آزاد و دولتی پس از کارشناسی وزارت جهادکشاورزی اعلام میشود.

قدرتی در ادامه افزود: در بحث فروش دام زنده در میدان دلالان باعث افزایش قیمت می‌شوند. نکته دیگر بحث قاچاق دام و افزایش قیمت دلار است که هر دو تاثیر گذار هستند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی تبریز گفت: درخواستی که از مسئولان انتظامی داریم این است که جلوی قاچاق را بگیرند که انصافا هم می‌گیرند اما نظارتی بیش از این را خواستاریم.

وی ادامه داد: جا به جایی شبانه دام با کدام مجوز صورت می‌گیرد؟ این‌ها مسائلی هستند که پیگیری میطلبند. 

قدرتی درباره واردات گوشت گفت: با توجه به نرخ فعلی دلار واردات ارزشی ندارد.

او درباره دلایل انتقال گوشت از تبریز به پایتخت گفت: فاصله‌ی قیمت دام استان ها و نرخ دام زنده و گوشت ما با تهران باعث شده است شرکت های مختلف بیایند و دام زنده گوسفندی ما را پشت سر هم ببرند. یکی از دلایل، مرغوبیت گوشتی منطقه ماست.

در استان دام مازاد زیاد هست اما قاچاق هم زیاد اتفاق می‌افتد.

طبیعی است از سایر استان ها دام ما را می برند ما هم از سایر استان ها دام سنگین وارد میکنیم. دام سبک خروجی از استان بیشتر است. انشاالله کنترل کنیم تا به تعادل برسد.

قیمت فعلی دام زنده ما با تهران برابر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.