×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
تملک فاز نخست خانه باقرخان کلید خورد

به گزارش همنوا، یعقوب هوشیار امروز در بازدید از خانه باقرخان که در قالب سومین برنامه قرار خدمت انجام یافت، اظهار کرد: چنین ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند منبع درآمدی برای شهر تبریز در سال‌های آینده باشد.

شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری تبریز امروز در قالب قرار خدمت از چندین پروژه سطح منطقه ۸ بازدید کردند که بازدید از خانه باقرخان پایان بخش این بازدیدها بود.

خانه باقرخان بنایی قدیمی در کوچه‌ی سالار ملی در خیابان امام تبریز است. زمانی که باقر خان در این بنای قدیمی سکونت داشت این ملک به مرکز فرماندهی جبهه «خیاوان» در جنگ‌های ۱۱ ماهه مشروطه تبریز تبدیل شده بود،  باقر خان با سکونت در این خانه، ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز را بر عهده داشت و با شجاعت تمام، جان و مال خود را فدای مردم خود می‌کرد.

خانه باقرخان مشهور به سالار ملی در تبریز سال ۹۹، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.  طبق اسناد ارائه شده از سوی مالکان این خانه، خانه تاریخی  باقرخان یا سالارملی به وسعت چهار هزار و ۶۵۰ مترمربع در کوچه «سالار دربندی» تبریز در محله تاریخی «خیاوان» واقع شده است.

هر چند گفته می شود این خانه تاریخی متعلق به حاج رضا طوبی از معتمدان و تجار بنام تبریز و از خویشان باقرخان سالار ملی است، اما پژوهشگران تاریخ معتقدند که این خانه اگر حتی متعلق به باقرخان نباشد، به عنوان یک «مکان- رویداد»، ارزش صیانت و مرمت و بازسازی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.