×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تماس هوشمندانه یک خانم با پلیس ۱۱۰: سلام، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!

به گزارش همنوا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ خانمی در شیراز با مرکز 110 پلیس استان فارس تماس گرفته و اعلام کرده بود: "سلام، ببخشید بیرون‌بر، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه!"، کاربر 110 اعلام می‌کند: "شما با 110 تماس گرفته‌اید و چلوکباب می‌خواهید؟"

در ادامه این تماس تلفنی، امدادخواه (خانم موردنظر) می‌گوید: بله! بله! از دیشب تا حالا چیزی نخورده‌ام و گشنه‌ام."، کاربر پاسخ می‌دهد: " آیا شما نمی‌توانید صحبت کنید و فرد دیگری در کنار شما است؟"، امداد خواه پاسخ می‌دهد: "بله، بله".

در این لحظه کاربر پلیس 110 که متوجه موضوع می‌شود، از او می‌پرسد: "متوجه شدم، مشخصات و آدرس را بفرمایید" و فرد امدادخواه نیز آدرس خود را اعلام می‌کند.

در پایان کاربر 110 از امدادخواه سؤال می‌کند که "خانم چند نفر هستند، با عدد اعلام کنید، مسلح به سلاح سرد یا گرم هستند؟" و پاسخ می شنود که "نه، نه من خیلی گرسنه هستم، فقط سریع بفرستید."

کاربر 110 به امدادخواه اعلام می‌کند: "بسیار خوب، منتظر باشید" و ... .

مراتب به سرعت به کلانتری حوزه استحفاظی آن محل اعلام و اکیپی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع اعزام می‌شوند.

مأموران در بررسی‌های اولیه متوجه بروز اختلاف خانوادگی شدید بین خانم تماس‌گیرنده با شوهرش می‌شوند و با تکمیل صورتجلسه، اقدامات بعدی برای معرفی این افراد به مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی برای حل مشکلشان را انجام می‌دهند.

در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود که خانم تماس‌گیرنده با تلفن 110، به دلیل ترس و واهمه از شوهرش به این شیوه با تلفن 110 تماس و پلیس را به یاری می‌طالبد!

بنابر اعلام پایگاه خبری 125، نیروی انتظامی همواره در مسیر خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و این موضوع به شیوه‌های مختلف به اثبات رسیده است.

همانگونه که می‌بینیم در این موضوع نیز با هوشیاری و البته احساس مسئولیت کاربر پلیس 110، بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شده و موضوعی را که شاید می‌توانست به شکل دیگری پایان یابد، حل و فصل می‌کنند، هر چند از هوشیاری فرد تماس‌گیرنده با پلیس 110 در نحوه اعلام کردن موضوع نیز نباید به راحتی گذشت و همه شهروندان باید به این شیوه آشنایی پیدا کنند تا اگر جانشان در خطر است و احتمال وقایع بدتر وجود دارد بتوانند با این روش و درخواست کمک از پلیس خود را نجات دهند.

امروزه می‌بینیم که سربازان ولایت در لباس مقدس نیروی انتظامی به طرق مختلف، در راه خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناسند  و با اقدامات خود باعث کسب رضایت مردم و به تبع آن کسب رضایت خداوند متعال می‌شوند.

گاهی یک کار و تصمیم درست به مانند اقدام هوشیارانه این کاربر پلیس 110 می‌تواند از بروز یک فاجعه و اثرات نامطلوب آن در جامعه جلوگیری کند، اقدامی که شایسته تقدیر و تشکر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.