×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
تعیین تکلیف طبقه اول قبور متوفیان کرونایی/ بستگان درجه یک به وادی رحمت مراجعه کنند

به گزارش همنوا، فرخ جلالی اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد پیشگیری از کرونا، طبقه اول آن دسته از قبور متوفیان کرونایی که یکسال از تاریخ دفن آنان گذشته باشد، قابل واگذاری و دفن خواهد بود.

وی با اشاره به شبهات بهداشتی قبور متوفیان کرونایی گفت: گرچه به هنگام دفن، مواد ضدعفونی برای میکروب زدایی استفاده می شود ولی با گذشت یکسال، هیچ عفونتی در خاک باقی نمانده و امکان دفن متوفیان عادی در طبقه اول قبور مذکور فراهم می شود.

فرخ جلالی با بیان اینکه به هنگام دفن اموات کرونایی، هزینه دو قبر از بستگان آنان گرفته شده است افزود: بستگان متوفیان یاد شده برای تدفین اموات خود، فقط مابه التفاوت قیمت قبور را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در عین حال با اشاره به اینکه این مقررات شامل بلوک 65 نمی‌شود تصریح کرد: در بلوک مذکور فقط هزینه یک قبر اخذ شده و برای خرید طبقه اول، قیمت طبقه اول محاسبه خواهد شد.

فرخ جلالی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با توجه به اینکه متوفیان کرونایی در عمق دو متری تدفین می شوند، طبقه اول قبور فقط برای دفن متوفیان عادی امکانپذیر است.

این مقام مسئول در سازمان آرامستان های شهرداری تبریز با بیان اینکه تعداد متوفیان کرونایی همچنان در حال افزایش است از شهروندان خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی حتی برای تدفین متوفیان عادی نیز فقط 15 نفر از بستگان درجه یک در مراسم تشییع حضور یابند.

فرخ جلالی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان بهداشت، از هر 120 نفر حاضر در ازدحامات وادی رحمت، 30 نفر مبتلا به کرونا بوده‌اند، گفت: افراد مسن، کودکان و افراد با بیماری های زمینه ای از حضور در آرامستان های تبریز خودداری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.